نخست وزیر قطر: تنها راه حل بحران خلیج فارس گفت‌وگو است

چهار شنبه 15 خرداد 1398 - 18:25:39
نخست وزیر قطر: تنها راه حل بحران خلیج فارس گفت‌وگو است

تهران- الکوثر: نخست وزیر قطر در دومین سالروز محاصره کشورش با تاکید بر موفقیت دوحه در غلبه بر تحریم‌ها طی این مدت، تنها راه حل بحران خلیج فارس را گفت‌وگو دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «عبدالله بن ناصر آل ثانی»، نخست وزیر قطر در توئیتی به مناسبت دومین سالگرد محاصره کشورش از سوی عربستان، امارات، بحرین و مصر نوشت: دو سال از محاصره تحمیلی علیه قطر می‌گذرد محاصره‌ای که واقعیتی جدید و چالش‌هایی را ایجاد کرد که توانستیم از آن عبور کنیم و به لطف خدا و با توصیه‌های مفید امیر کشور، در مسیر تحقق آرمان هایمان قدم برداریم و پیشرفت کنیم .

به گزارش الخلیج اونلاین، وی افزود: در اینجا ما بر استواری مواضع و ثبات اصول و مبادی خود تأکید می‌کنیم و این که گفت‌وگو تنها راه حل بحران خلیج فارس است.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر هم دیروز در سخنانی با حمله به عربستان سعودی گفت که قطر توانایی این را دارد تا ابد تحت محاصره کشورهای جریان سعودی به رشد خود ادامه دهد.

او در گفت و‌گو با روزنامه الشرق قطر همچنین گفت که هیچ نشانه‌ای مبنی بر حل بحران با عربستان سعودی و امارات وجود ندارد و دو دستگی در میان شورای همکاری خلیج فارس می‌تواند بر امنیت منطقه تأثیر منفی بگذارد.منبع فارس


چهار شنبه 15 خرداد 1398 - 17:45:57