9 داعشی فرانسوی در عراق به اعدام محکوم شدند

یک شنبه 12 خرداد 1398 - 18:47:19
9  داعشی فرانسوی در عراق به اعدام محکوم شدند

بغداد- الکوثر: دادگاه ویژه پرونده های تروریستی در عراق امروز دو نفر دیگر از فرانسوی‌های متهم به همکاری با گروه تروریستی داعش را به اعدام محکوم کرد که با احتساب این دو نفر، تعداد فرانسوی‌های داعشی محکوم به اعدام در دادگاه های عراق به 9 نفر رسید.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، منابع قضایی عراق روز یکشنبه گفتند که با صدور حکم اعدام علیه دو نفر دیگر از فرانسوی‌های متهم به همدستی با داعش، 9 داعشی فرانسوی در عراق به اعدام محکوم شده‌اند.

شبکه روسیاالیوم به نقل از منابع قضایی عراق گزارش داد که «فاضل عویدات» فرانسوی الجزایری‌ تبار و «ونی اوراگی» 28 ساله دو تبعه فرانسه هستند که به جمع هفت نفر از محکومان قبلی پیوستند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که اوراگی در حین بازجویی در عراق اعتراف کرد که در فرانسه به تحصیل روانشناسی مشغول بود و قبل از پذیرفتن افکار افراطی‌گرایانه در شبکه‌های مجازی، ترک تحصیل کرده بود.

بر اساس این گزارش، دادگاه شکایت عویدات متهم فرانسوی الجزایری الاصل درباره شکنجه شدنش در حین بازجویی را رد کرده بود، چون گزارش پزشکی این مساله را اثبات نکرده بود.

در عراق 13 متهم فرانسوی متهم به همکاری با داعش وجود دارد که ائتلاف «نیروهای دموکراتیک سوریه» آنها را در سوریه بازداشت کرد و سپس تحویل عراق داد و در حال حاضر حکم اعدام علیه 9 نفر از آنها صادر شده است.

دادگاه‌های عراقی تاکنون علیه بیش از 500 خارجی عضو داعش از جمله تعدادی زن و مرد حکم اعدام صادر کرده اند، اما تاکنون اعدام هیچ یک از آنها اجرایی نشده است.

«برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق پیشتر در دیدار با همتای فرانسوی خود در پاریس گفته بود که بغداد 13 داعشی این کشور را که در سوریه بازداشت شده بودند، محاکمه خواهد کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 12 خرداد 1398 - 18:47:12