عادل الجبیر: خواهان جنگ با ایران نیستیم!

پنج شنبه 9 خرداد 1398 - 17:18:23
عادل الجبیر: خواهان جنگ با ایران نیستیم!

تهران- الکوثر: «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجی عربستان در مصاحبه با شبکه خبری "بی بی سی" گفت کشورش خواهان جنگ با ایران نیست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، الجبیر این سخنان را امروز پنج شنبه پیش از برگزاری دو نشست فوق العاده سران اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس در مکه مطرح کرد و در عین حال اظهار داشت ریاض از آنچه وی «فعالیت های خصمانه ایران در منطقه» توصیف کرد، چشم پوشی نخواهد کرد.

این مقام سعودی همچنین مدعی شد برگزاری دو نشست فوق العاده یاد شده حامل یک پیام بزرگ به ایران است.

وی در خصوص طرح پیشنهادی ایران برای امضای پیمان عدم تعرض با همسایگان نیز گفت: اکنون وقت عمل است.

این مقام سعودی در شرایطی از عدم تمایل کشورش به جنگ سخن گفته که عربستان به دلیل فرو رفتن در باتلاق جنگ یمن و گرفتار شدن در مخمصه دخالت های مستقیم و غیرمستقیم در تنش ها و مشکلات منطقه ای، طعم تلخ ناکامی را چشیده است و قصد ندارد این تجربه را بار دیگر با یک قدرت منطقه ای بیازماید.

دو نشست فوق العاده سران شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب  امروز پنج شنبه در شهر مکه آغاز به کار می کند. چهاردهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی هم فردا جمعه در شهر مکه برگزار خواهد شد.

برگزاری این سه اجلاس در روزهای پایانی ماه رمضان و در شهر مکه با هدف ایجاد اتحاد گسترده علیه ایران به بهانه واهی دست داشتن تهران در حمله به نفتکش ها در بندر فجیره و همچنین هدف قرار دادن خط لوله نفت عربستان صورت می‌ گیرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 9 خرداد 1398 - 16:56:43