هیاتی از طالبان راهی مسکو شد

سه شنبه 7 خرداد 1398 - 12:35:23
هیاتی از طالبان راهی مسکو شد

تهران- الکوثر: گروه طالبان که تاکنون در دو نشست افغانستان در مسکو برای رسیدن به صلح شرکت کرده ، قرار است به زودی برای گفت وگو با مقامات روسیه راهی مسکو شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  "ذبیح  الله مجاهد" سخنگوی طالبان اعلام کرد  نمایندگان این گروه قرار است برای شرکت در کنفرانسی در خصوص افغانستان راهی روسیه شوند.

کنفرانسی به مناسبت یکصدمین سالروز برقراری روابط دیپلماتیک میان روسیه و افغانستان امروز سه شنبه  درمسکو برگزار می شود.

علاوه بر این، هیات طالبان در بحث های پیرامون آینده افغانستان با شرکت شماری از سیاستمداران افغان در کنفرانسی که فردا چهارشنبه در مسکو برگزار خواهد شد قرار است شرکت کند.

 به گفته سخنگوی طالبان، هیات طالبان ممکن است با برخی مقام های ارشد روسیه نیز دیدارهایی داشته باشد.
هیات طالبان از 14 نفر تشکیل شده و سرپرستی آن را ملا برادر آخوند معاون امور سیاسی رئیس جنبش طالبان افغانستان برعهده دارد.
رسانه های روسیه گزارش داده اند که چند تن از سیاستمداران افغان از جمله حامد کرزای نیز برای شرکت در کنفرانس مسکو اعلام آمادگی کرده اند.

یادآور می شود که 16 بهمن ماه سال 97 نیز نشست صلح مسکو با شرکت شماری از شخصیت های سیاسی و مقامات احزاب افغانستان که خارج از دولت وحدت ملی آرایش گرفته اند و نیز نمایندگان طالبان برگزار شد.
مقامات روس بارها مدعی شده اند که تلاش دارند شرایط را برای برقراری صلح در افغانستان و مشارکت طالبان در روند حل و فصل سیاسی بحران این کشور فراهم کنند.


سه شنبه 7 خرداد 1398 - 12:30:26