تبیین روزه داری در مسیحیت در شبکه الکوثر

دو شنبه 30 اردیبهشت 1398 - 18:24:5

بیروت - ویژه الکوثر : اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس جبل عامل و طرابلس لبنان در شبکه الکوثر چگونگی روزه در دین مسیحیت و روش صحیح روزه داری را بیان کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، جورج صلیبا ، اسقف اعظم کلیسای ارتودوکس جبل عامل لبنان در برنامه «رمضان احلی» شبکه جهانی الکوثر گفت :« ما در مسیحیت می گوییم نماز و روزه قویترین سلاح برای مقاومت و مبارزه با شیطان که دشمن همه بشریت و دشمن خدا است به شمار می رود. حضرت مسیح (ع) می گوید شیطان به جز با نماز و روزه شکست نمی خورد و قویترین سلاح برابر این دشمن سرکش که مطمئنا هیچ وجدانی ندارد ، این است که روزه بگیریم و نماز بخوانیم.»  

اسقف اعظم سریانیهای لبنان افزود :« روزه ای که از قلب صادر شود و با نیتی درست از اعماق انسان برخیزد ، نیازهای روزه دار را برآورده می کند و او را به هدفش به لطف خدای متعال می رساند.»  

جرج صلیبا اضافه کرد :« تعریف مسیحیت از روزه ، خودداری از خوردن غذا یا آن خوراکیهایی است که کلیسا در ایام روزه دستور می دهد آن را نخورند. به عنوان مثال روزه سریانیها عبارت است از خودداری از خوردن غذاها و خوراکیهای حیوانی مانند گوشت ، شیر ، تخم مرغ ، ماست و مرغ. همه اینها در زمان روزه داری اگر یک روز باشد یا یک هفته و یا چند ماه ، به طور کلی خوردان آنها ممنوع است و ما در این مدت از خوردن غذاهای حیوانی خودداری می کنیم و تنها از غذاهای نباتی مانند روغن گیاهی و غذاهای گیاهی و سبزیجات و میوه استفاده می کنیم.»  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


دو شنبه 30 اردیبهشت 1398 - 18:23:16