مقابله پدافند هوایی سوریه با تجاوز رژیم صهیونیستی

شنبه 28 اردیبهشت 1398 - 9:1:22
مقابله پدافند هوایی سوریه با تجاوز رژیم صهیونیستی

دمشق- الکوثر: سامانه‌های پدافند هوایی سوریه شب گذشته با اهدافی متخاصم که از سمت استان القنیطره وارد خاک سوریه شده بودند مقابله کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، منابع نظامی سوری اعلام کردند، سامانه‌های پدافند هوایی سوریه یک فروند پهپاد دشمن را بعد از نقض حریم هوایی سوریه در دورترین نقطه جنوب غرب دمشق سرنگون کردند.

این منبع افزود: صداهایی که در اطراف دمشق شنیده شد ناشی از شلیک چهار فروند موشک زمین به هوا از آتشبارهای مستقر در مناطق ریف دمشق بود.

بر اساس تاکید این منبع، این چهار موشک با دقت به اهداف خود اصابت کرده و اهداف دشمن را در حومه جنوب غربی دمشق در نزدیکی مثلث سوری - لبنانی با مرزهای جولان اشغالی ساقط کردند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از ساکنان محلی از شنیده شدن صدای انفجار در دمشق خبر داد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) هم اعلام کرد،‌ سامانه‌های پدافند هوایی سوریه «اجسامی نورانی» را که منبعش اسرائیل بود هدف گرفتند و تعدادی از آنها را ساقط کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی و مقامات این رژیم به این گزارش خبرگزاری رسمی سوریه واکنش نشان نداده‌اند اما رسانه‌های اسرائیلی بلافاصله با استناد به سانا و نیز منابع خبری اپوزیسیون سوریه گزارش این حمله را بازتاب دادند.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک پیشتر گزارش داده بود، رژیم صهیونیستی به پنج هدف در سوریه حمله کرده است.

شب گذشته قبل از حمله رژیم صهیونیستی به دمشق آتش‌سوزی گسترده‌ای در یکی از پایگاه‌های ارتش این رژیم در تل‌آویو رخ داده بود.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت، این آتش سوزی در پایگاه «تل هشومیر»  در یکی از انبارهای دارویی این پایگاه روی داد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 28 اردیبهشت 1398 - 8:58:21