نفوذ توهم و خرافات در روایات مربوط به آخرالزمان

چهار شنبه 25 اردیبهشت 1398 - 14:48:32

تهران- الکوثر: استاد دانشگاه الازهر مصر ترویج ناامیدی و مصیبت در روایات مربوط به آخرالزمان را ناشی از نفوذ توهم و خرافات به این روایات دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ عبدالسلام محمد در برنامه چالشی «الوجه الآخر» شبکه الکوثر گفت: بعضی از شیوخ که تریبون هایی در شبکه های ماهواره ای در اختیار دارند روایاتی نقل و تلاش می کنند این روایات را منطبق بر اوضاع کنونی جامعه جلوه دهند. برخی از این روایات دلگرم کننده هستند ولی اکثر این روایات از ویرانی و قتل در آخرالزمان صحبت می کنند و آخمعتقدند قتل بین امت اسلامی گسترش خواهد یافت. آنها به جای مراجعه به قرآن کریم و مطالعه روی آیات آن که از علم و دانش و امید و تمدن و عقل و زندگی خبر می دهند، به روایاتی متوسل می شوند که در آنها از پدیدار شدن پادشاهی در قحطان و پدیدار شدن دجال صحبت می شود.

استاد دانشگاه الازهر افزود: چنین روایاتی از بدبختی و بیچارگی و مصیبت پی در پی سخن می گویند و دهها کانال ماهواره ای نیز شبانه روز این روایات را به خورد مردم می دهند. ما می خواهیم به مردم بگوییم که در زندگی امید وجود دارد و در قرآن کریم آمده است که خواستند نور (هدایت) را خاموش کنند ولی خداوند آن را روشن نگه داشت. چطور ممکن است روایت مربوط به دجال به این گستردگی ترویج شده است در حالی که هیچ اشاره ای در قرآن به آن نشده است؟!


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 25 اردیبهشت 1398 - 14:43:28