آیا آخرالزمان دوره ای تاریک و خشن است؟

چهار شنبه 25 اردیبهشت 1398 - 10:33:31

تهران- الکوثر: پژوهشگر برجسته اسلامی گفت برخلاف تصویری تیره و خشن که از آخرالزمان ارائه می شود، آخرالزمان دورانی زیبا و سعادتمند برای بشر خواهد بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اسد محمد قصیر در برنامه چالشی «الوجه الآخر» شبکه الکوثر با موضوع دیدگاه اسلام درباره مسئله آخرالزمان گفت: بررسی علمی و دقیق مسئله آخرالزمان نشان می دهد برخلاف تصور رایج که آخرالزمان را دوره ای تیره و تار و خشن و پر از جنگ معرفی می کند، آخرالزمان دورانی زیبا و سعادتمند برای بشر خواهد بود.

استاد محمد قصیر افزود: بر منبرها و در شبکه های ماهواره ای این گونه تبلیغ می شود که آخرالزمان دوره ای پر از جنگ و قتل عام و خونریزی و وحشت است ولی من معتقدم آخرالزمان با تصویری که از آن ارائه می شود کاملا متفاوت است. ما با آینده ای درخشان و نویدبخش مواجه خواهیم شد که در آن معرفت و علم به اوج خود خواهد رسید. در روایات است که اگر علم 73 حرف باشد، خداوند در آخرالزمان 72 حرف را به انسان خواهد آموخت. جهش علمی در آخرالزمان موجب خواهد شد انسان به عالی ترین درجات علم دست یابد.

این پژوهشگر اسلامی افزود: مسئله دوم، تحقق عدالت است. در راستای وعده «لیقوم الناس بالقسط» در آخر الزمان عدالت برقرار می شود که هدف همه انبیاء و پیامبران و کتاب های آسمانی است.

استاد اسد محمد قصیر افزود: در بسیاری از مکاتب فکری دینی و غیردینی به مسئله آخرالزمان پرداخته شده است. مثلا در دین یهود، آخرالزمان دوره ای پر از جنگ و زمان وقوع «آرماگدون» توصیف شده است و اکنون یهودیان و مسیحیان انجیلی در غرب و به خصوص آمریکا در حال برنامه ریزی برای چنین جنگی هستند.

به گفته این پژوهشگر دینی، روایاتی که درباره آخرالزمان به دست ما رسیده و آن را دوره ای پر از جنگ و خونریزی معرفی می کند، روایات اسرائیلی است که به اسلام نفوذ کرده است.

طبق دیدگاه اسلامی، آخرالزمان دوره ای سعادتمند و زیبا است و انسان ها در آن زمان از کرامت انسانی و عدالت و قسط و علم برخوردار خواهند بود و طبق وعده الهی، مستضعفان چنین دولتی را برپا خواهند کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 25 اردیبهشت 1398 - 10:33:22