پاسخ شیخ اسد قصیر به شبهه شیخ وهابی درباره تخریب قبور

سه شنبه 24 اردیبهشت 1398 - 15:48:57

تهران - ویژه الکوثر : شیخ اسد محمد قصیر پژوهشگر ارشد علوم اسلامی در شبکه الکوثر به شبهه یکی از شخصیتهای وهابی درباره وجود روایات زیادی در خصوص تخریب قبور ، پاسخ داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در برنامه «فقه الاسلام» شبکه جهانی الکوثر ، ادعای یکی از علمای وهابی در شبکه ای تلویزیونی پخش شد که مدعی می شود روایات زیادی برای تخریب قبوری که شیعیان در آنها غلو می کنند وجود دارد و تاکید می کند اگر می توانید یک روایت بیاورید که ثابت می کند حضرت علی علیه السلام مجوزی برای ساخت قبور و زیارتگاه داده است. 

استاد شیخ اسد محمد قصیر در پاسخ می گوید :« همه مردم و مسلمانان می دانند که اولین دلیل در این خصوص قبر و حرم پیامبر اسلام (ص) است و امام علی علیه السلام ، پیامبر (ص) را در یکی از اتاقهای منزلش دفن کرد و این اولین زیارتگاه مسلمانان است که خاری در چشم و قلوب شما وهابیها است که به دنبال تخریب آن هستید. بنابراین ، قبر پیامبر (ص) اولین زیارتگاهی بود که همه صحابه به زیارت آن می رفتند و همچنان نیز زیارتگاه مسلمانان است. بنابراین به دلیل و مدرکی برای حفظ زیارتگاهها نیاز نیست و این دلیل و سندی آشکار است.» 

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد :« اما روایتی که امیرالمومنین علیه السلام از پیامبر نقل می کند که فرمود قبر را همسطح کنید منظور از آن تخریب قبر نیست بلکه منظور آن مسطح بودن است و اینکه آن را به صورت شیب دار قرار ندهید. دوم اینکه گفت قبرها را مسطح کنید نه اینکه حرمها و زیارتگاهها را تخریب کنید و همسطح زمین قرار دهید. متاسفانه وهابیها جهلی شدید در فهم احادیث پیامبر (ص) دارند و همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی را مشرک می دانند.» 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


سه شنبه 24 اردیبهشت 1398 - 15:48:42