سریال های دینی ایرانی در کنداکتور شبکه های تلویزیونی ترکیه

یک شنبه 22 اردیبهشت 1398 - 10:28:5
سریال های دینی ایرانی در کنداکتور شبکه های تلویزیونی ترکیه

تهران- الکوثر: حال و هوای معنوی ماه مبارک رمضان موجب افزایش توجه جامعه ترکیه به مسائل دینی و به موازات آن، افزایش پخش برنامه های دینی از شبکه های تلویزیونی ترکیه شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در همین رابطه شبکه تلویزیونی «تی آر تی» شب های ماه مبارک رمضان مسابقه ای مردمی برای شناسایی بهترین قاری قرآن در ترکیه برگزار کرده است که به مسابقات قرآنی بین المللی «مفازا» که ماه مبارک رمضان از شبکه «الکوثر» پخش می شود شباهت دارد. در این مسابقه، داوطلبان ابتدا نمونه ای از تلاوت خود را برای شبکه مورد نظر ارسال می کنند و سپس بهترین ها برای اجرای تلاوت حضوری دعوت می شوند تا در پایان بهترین قاریان قرآن ترکیه شناسایی شوند.

در همین حال پخش سریال ها و فیلم های دینی نیز از شبکه های ترکیه افزایش پیدا کرده است که سهمی از آن به فیلم ها و سریال های ایرانی اختصاص دارد. در همین چارچوب دوبله ترکی سریال «یوسف پیامبر» برای چندمین بار از شبکه هفت ترکیه در حال پخش است و بینندگان زیادی دارد. همچنین فیلم «محمد رسول الله» ساخته مجید مجیدی نیز که قبلا به زبان ترکی استانبولی دوبله و در سینماها و شبکه های تلویزیونی ترکیه به نمایش گذاشته شده بود قرار است به زودی برای بار دوم به نمایش درآید.

شبکه های تلویزیونی ترکیه همچنین پخش برنامه های ویژه افطار سحری را در ماه مبارک رمضان در کنداکتور خود گنجانده اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 22 اردیبهشت 1398 - 9:55:43