ارتش سوریه وارد جنوب ادلب شد

شنبه 21 اردیبهشت 1398 - 18:32:2
ارتش سوریه وارد جنوب ادلب شد

تهران- الکوثر: نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات خود علیه تروریست ها روز شنبه وارد بخش اداری جنوب استان ادلب در شمال غرب این کشور شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در شمال غرب استان حماه و جنوب ادلب وارد روستای العریمه و میدان غزال شدند.
پیشتر اخباری در خصوص شروع ساعت صفر برای آزادسازی ادلب منتشر شده بود.
ادلب از ابتدای بحران سوریه در سال 1389 تاکنون شاهد ناآرامی و اشغال از سوی تروریست های مورد حمایت همسایه شمالی سوریه است.
ورود ارتش سوریه به بخش های جنوبی ادلب به دنبال انهدام مواضع تروریست‌های تکفیری جبهه النصره در اطراف استان حماه در چند روز گذشته و منهدم کردن استحکامات و انبارهای مهمات آنان صورت می گیرد.
نیروهای ارتش سوریه در چند روز گذشته نیز عملیات دقیقی را علیه برخی مواضع تروریست ها در حومه حماه انجام داده بودند که به آزادی برخی شهرک ها و روستاها از جمله قلعه مضیق ، روستای الکرکات ، التوینه در اطراف حماه در جنوب استان ادلب منجر شده بود.
در هفته گذشته نیز یگان های توپخانه ارتش سوریه با همکاری نیروی هوایی روسیه مواضع تروریست ها را در ادلب بمباران کرده بودند که منجر به هلاکت شماری از تروریست های النصره و یا زخمی شدن آنها شده بود.
بر اساس برخی آمارها 146 هزار تروریست در ادلب از 60 کشور حضور دارند و به دنبال عزم سوریه برای آزادی این استان از تابستان سال 1397 ترکیه و روسیه رایزنی ها و توافق سوچی را در شهریور سال گذشته برای ایجاد منطقه کاهش تنش و تحویل سلاح های سنگین انجام دادند که با مخالفت تروریست ها مواجه شد.
در ماه های گذشته تروریست ها با استفاده از توافق مزبور اقدام به حمله به مواضع ارتش سوریه و یا گلوله باران برخی مناطق مسکونی در اطراف ادلب مانند لاذقیه ، حماه ، حمیمیم ، حماه و حلب می کردند.


شنبه 21 اردیبهشت 1398 - 17:7:51