اذعان نتانیاهو به تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی ، پیامد جنگ 4 روزه

چهار شنبه 18 اردیبهشت 1398 - 8:13:34
اذعان نتانیاهو به تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی ، پیامد جنگ 4 روزه

تهران - الکوثر : بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اسرائیل بار دیگر سیاست ترور رهبران فلسطینی را در پیش خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، تروریسم طی یک دهه اخیر به تهدیدی جهانی تبدیل شد ، اما رژیم صهیونیستی این تهدید را بیش از سه دهه است که در قبال رهبران محور مقاومت فلسطین و لبنان و همچنین دانشمندان ایرانی اجرایی می کند. اکنون نتانیاهو بار دیگر ضمن اینکه به ترور رهبران فلسطینی اذعان کرد، خواستار به کار گیری مجدد سیاست ترور شد. 

اذعان به ترور رهبران فلسطینی از یک سو مصداق بارز تروریسم دولتی توسط اسرائیل است و از سوی دیگر پذیرش شکست راهبرد جنگ علیه محور مقاومت از جمله مقاومت فلسطین محسوب می شود.

رژیم صهیونیستی از جمعه گذشته جنگ علیه باریکه غزه را آغاز کرد، اما این جنگ پس از تنها 4 روز با میانجی گری مصر به آتش بس انجامید و اسرائیل مجبور به پذیرش آتش بس شد. این در حالی است که رژیم اسرائیل اکتبر 2018 نیز پس از تنها دو روز جنگ علیه غزه مجبور شده بود آتش بس را بپذیرد. به نظر می رسد که نتانیاهو در مقابل گروههای مقاومت فلسطین دچار استیصال و درماندگی شده است. بنی گانتس، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش اسرائیل در این خصوص گفت: «نتانیاهو برای دومین بار طی 6 ماه اخیر در برابر مقاومت فلسطین در غزه تسلیم شد.»

موضوع دوم این است که نتانیاهو طی یک دهه گذشته تلاش کرد با محاصره و جنگ، باریکه غزه و گروههای مقاومت را تسلیم کند، به نحوی که جهاد اسلامی و جنبش مقاومت اسلامی (حماس) سازش با اسرائیل را بر مقاومت در مقابل آن ترجیح دهند، اما راهبرد محاصره و جنگ نتیجه مطلوب نتانیاهو و اسرائیل را رقم نزده است. در همین راستا، «یوال اشتاینتس»، وزیر انرژی اسرائیل گفت: «هیچ راه حلی برای معضل غزه نداریم. بعد از گذشت 30 سال همچنان غزه یک تهدید برای اسرائیل است. غزه آن طور که اسحاق رابین آرزو می کرد نه از بین می رود و نه زیر دریا خواهد رفت.»

با توجه به همین دو دلیل، نتانیاهو راهبرد سوم خود برای باریکه غزه یعنی راهبرد ترور رهبران را پیگیری خواهد کرد که البته پیش از این مهمترین و نخستین راهبرد این رژیم در مقابل فلسطین بود. اتخاذ این راهبرد به این معناست که نتانیاهو بر این باور است با ترور رهبران مقاومت فلسطین، غزه دست از مقاومت خواهد کشید. بدون شک این برداشت نتانیاهو، اشتباه است زیرا پیش از این نیز شمار زیادی از رهبران سیاسی و فرماندهان نظامی فلسطینی توسط تیم ترور اسرائیل ترور شده اند، اما مقاومت فلسطین و مردم غزه نه تنها ضعیف نشده اند بلکه حتی قوی تر نیز شده اند. کوتاه شدن مدت جنگ اسرائیل علیه غزه به 2 و 4 روز مصداق بارز قوی تر شدن مقاومت و مردم غزه است.

نکته پایانی اینکه، با وجود اینکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ترور رهبران فلسطینی اذعان کرد، اما نظام جهانی شامل نهادهای بین المللی و رهبران کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم هیچ واکنشی به این اعتراف نتانیاهو نداشته اند تا مشخص شود که نگاه غرب به تروریسم نیز مانند حقوق بشر، گزینشی است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 18 اردیبهشت 1398 - 8:5:52