دبیر کل اوپک: حذف نفت ایران از بازار جهانی غیر ممکن است

پنج شنبه 12 اردیبهشت 1398 - 17:27:45
دبیر کل اوپک: حذف نفت ایران از بازار جهانی غیر ممکن است

تهران - الکوثر : دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که به تهران سفر کرده است حذف نفت ایران از بازار را غیرممکن دانست و گفت در اوپک تک‌روی نداریم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محمد سانوسی بارکیندو امروز در حاشیه نشست خبری خود در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز، پالایش و پتروشیمی درباره تهدیدهایی که به‌تازگی درباره عرضه نفت ایران مطرح شده است، گفت : در خصوص مسئله ایران در سطح وزارت و دبیرخانه اوپک گفت‌وگوهایی داریم تا راهکارهای ممکن را بررسی کنیم. 
وی با اشاره به اینکه ایران در سال‎های گذشته نیز با چالش‎هایی از این دست روبه‌ رو بوده است و مطمئنم بر این مسائل فائق می‌آید ، تصریح کرد: ما در ۶۰ سال تاسیس اوپک تاکنون با چالش‌های زیادی روبه‌رو بوده‌ایم ، اما همیشه آنچه به ما کمک کرده، اتحاد میان کشورها بوده و اگر این اتحاد را حفظ کنیم بازهم بر مشکلات غلبه می‌کنیم. 
بارکیندو در پاسخ به این پرسش که دو عضو اوپک ادعای جایگزینی نفت ایران را کرده اند، موضع این سازمان چیست؟ گفت: اوپک تصمیم‌های گروهی می‌گیرد و تک‌روی نداریم، سیاست اوپک بر این است تا با مشورت با کارشناسان دبیرخانه همه اعضا در کنار هم و بر اساس خرد جمعی تصمیم بگیرند. 
وی در پاسخ به اینکه آیا از نظر فنی امکان حذف نفت ایران از بازار وجود دارد یا نه؟ گفت: لازم به تکرار نیست ، امکان حذف ایران از بازار نفت غیرممکن است. 
به گفته دبیرکل اوپک ، همه داده‌ها و آمارهای منابع ثانویه در ماه ژوئن بررسی و سپس در این باره تصمیم‌گیری می‌شود. ممکن است این تصمیم به نفع برخی اعضا نباشد، اما به‌طور کلی ما منافع کل گروه را در نظر می‌گیریم تا افزون بر تامین منافع تک تک اعضای عضو، عرضه نفت هم تامین شود.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 12 اردیبهشت 1398 - 16:42:11