ظریف: ترامپ به دنبال جنگ با ایران نیست +فیلم

شنبه 7 اردیبهشت 1398 - 8:49:55

تهران- الکوثر: وزیر امور خارجه ایران با اشاره به تلاش های «تیم ب» برای سوق دادن آمریکا به جنگ با ایران تاکید کرد به نظر من دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواستار چنین جنگی نیست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز» گفت مشاور امنیت ملی کاخ سفید، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و امارات عربی متحده دستکم برای تغییر نظام ایران تلاش می کنند.

در بخش کوتاهی از این مصاحبه که شامگاه جمعه منتشر شده (نسخه کامل آن روز یکشنبه منتشر می‌شود) ظریف در پاسخ به سوال مجری فاکس‌نیوز که پرسید "پس اعتقاد دارید که بولتون، اسرائیل، عربستان سعودی و امارات می‌خواهند نظام ایران را تغییر بدهند"، اظهار داشت حداقل این کاری است که آنها می‌خواهند انجام دهند.

وی در ادامه توضیح داد: «همه آنها این تمایل را بروز دادند که می‌خواهند ایالات متحده را به یک درگیری (نظامی با ایران) بکشانند. من گمان نمی‌کنم که (دونالد) ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا خواستار چنین کاری باشد».

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به شعارهای تبلیغاتی و ضد جنگ ترامپ در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری 2016، افزود: «من معتقدم که ترامپ کارزار انتخاباتی خود را با شعارهایی مبنی بر وارد نکردن آمریکا به جنگی دیگر، پیش برد. اما معتقدم که نیّت ترامپ از کاراز فشار حداکثری علیه ایران، برای به‌زانو درآوردن ایران و تسلیم شدن ما در برابر فشارها، محکوم به شکست است». 

ظریف چندی پیش در صفحه توئیتر خود، چهار نفر بولتون، بن‌سلمان، بن‌زائد و بی‌بی (نتانیاهو) را در گروهی به نام «تیم ب» دسته بندی کرده و نوشته بود اعضای این گروه برای ارتکاب هر جنایتی از مصونیت برخوردار هستند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 7 اردیبهشت 1398 - 8:49:49