خروج صدها آواره سوری از اردوگاه «الرکبان»

جمعه 6 اردیبهشت 1398 - 14:6:12
خروج صدها آواره سوری از اردوگاه «الرکبان»

تهران - الکوثر : مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد حدود 2 هزار آواره سوری که در اردوگاه الرکبان در محاصره تروریست‌های آمریکایی و عناصر وابسته به آن قرار دارند، از این اردوگاه خارج شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، مرکز آشتی روسیه در سوریه افزود :  یکهزار و 983 آواره سوری پس از آنکه  از طریق گذرگاه انسانی در «جلیب»،  اردوگاه الرکبان را ترک کردند تحت درمان قرار گرفتند و مواد غذایی و ضروری در اختیار آنان قرار داده شد. 

بنا به اعلام این مرکز، بیش از 60 درصد از آوارگانی که در محاصره تروریستهای آمریکایی در الرکبان قرار دارند ، در بازه زمانی کمتر از پانزده روز از این اردوگاه خارج خواهند شد و این اردوگاه برچیده می شود. از زمان آغاز فعالیت گذرگاه جلیب تا به امروز بیش از هفت هزار و 400 آواره از الرکبان خارج شدند. 

اردوگاه الرکبان در منطقه «التنف» در جنوب شرق استان حمص سوریه واقع شده و در آن ، 40 هزار آواره سوری حضور دارند که نیروهای آمریکایی و تروریست‌های تحت فرمان آنان ، اجازه خروج این آوارگان را نمی‌دهند. 

آمریکا از آوارگان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند ؛ به گونه‌ای که برخی از منابع معارض اعلام کردند که آمریکا و تروریستها درحال جذب جوانان اردوگاه الرکبان هستند و به آنان آموزش می‌دهند تا از آنها در عملیات آتی علیه ارتش سوریه استفاده کنند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 6 اردیبهشت 1398 - 13:57:50

دسته بندی :