سخنگوی النجباء: قصد حمله به آمریکایی ها را داشته باشیم بی پروا اعلام می کنیم

پنج شنبه 5 اردیبهشت 1398 - 16:56:57
سخنگوی النجباء: قصد حمله به آمریکایی ها را داشته باشیم بی پروا اعلام می کنیم

تهران- الکوثر: سخنگوی جنبش النجباء عراق ضمن تکذیب اخبار مربوط به آماده شدن نیروهای این جنبش برای حمله به منافع آمریکا گفت: ما اگر قصد حمله داشته باشیم اعلام می کنیم و ترسی نداریم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ابو وارث الموسوی سخنگوی جنبش النجباء اعلام کرد: آنچه برخی پایگاه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی درباره آماده شدن این جنبش برای هدف قرار دادن منافع آمریکا مخابره کرده اند کذب محض و ساخته دنباله روهای سفارت آمریکاست.

وی افزود: بعید نیست که برخی شرکت‌ها یا منافع آمریکایی از سوی خود آمریکایی‌ها هدف قرار گیرد تا به گروههای مقاومت (حشد شعبی) اتهام وارد شود. هر چیزی از آمریکا بر می‌آید.

الموسوی تاکید کرد: ما از چیزی نمی‌ترسیم و اگر قصد حمله به آمریکایی‌ها را داشته باشیم به شکل مستقیم و آشکارا آنرااعلام می‌کنیم.

از سوی دیگر محمد البلداوی نماینده فراکسیون پارلمانی الصادقون وابسته به جنبش عصائب اهل الحق عراق گفت: دو گزینه در برابر دولت عراق برای قصاص آمریکایی‌هایی که مرتکب جنایت قتل در جریان حضورشان در عراق شده اند، وجود دارد؛ نخست اینکه دولت تحرک دیپلماتیک در بالاترین سطح برای مجبور کردن آمریکا به تحویل نظامیان قاتلش انجام دهد تا در دادگاه‌های عراق محاکمه شوند و دوم اینکه به دادگاه بین المللی شکایت کند.

وی افزود: ما با حضور نظامی آمریکا در عراق مخالفیم زیرا از حجم جنایات این نظامیان و خطر آنها برای غیرنظامیان آگاهیم.


پنج شنبه 5 اردیبهشت 1398 - 16:55:22