آمریکا معافیت‌ تحریمی مشتریان نفتی ایران را تمدید نکرد

دو شنبه 2 اردیبهشت 1398 - 17:57:20
آمریکا معافیت‌ تحریمی مشتریان نفتی ایران را تمدید نکرد

تهران- الکوثر: مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری اعلام کرد واشنگتن دیگر معافیت‌ تحریمی مشتریان نفتی ایران را تمدید نمی‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  وزیر خارجه آمریکا در فاصله ۱۰ روز مانده به پایان مهلت معافیت‌های تحریمی ایران اعلام کرد واشنگتن دیگر استثنائی برای مشتریان نفتی ایران قائل نخواهد شد.

مایک پمپئو که در یک کنفرانس خبری در ساختمان وزارت خارجه آمریکا سخن می‌گفت، در ادامه مدعی شد که واشنگتن در راستای کمپین فشار حداکثری همچنان تلاش می‌کند صادرات نفت ایران را به صفر رسانده و این کشور را از درآمد اصلی خود محروم کند.

وی سپس با اعلام اینکه ایالات متحده دیگر هیچ معافیتی برای خرید نفت ایران صادر نخواهد کرد، گفت واشنگتن نهایت تلاش خود را به کار گرفته است تا فقدان نفت ایران تاثیری بر قیمت‌ها در بازار نگذارد.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین در این کنفرانس خبری اعلام کرد عربستان و امارات [به آمریکا] تضمین داده‌اند که پس از لغو معافیت‌های تحریمی مشتریان نفتی ایران، با افزایش تولید خود اختلالی در بازار نفت ایجاد نشود.

پمپئو در حالیکه هفته گذشته در جمع ایرانی‌های آمریکایی‌تبار در تگزاس اذعان کرد که هیچ تضمینی برای آسیب ندیدن مردم ایران از تحریم‌های اعمالی آمریکا وجود ندارد، در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی شد "آمریکا همه این کارها [تحریم‌ها] را انجام می‌دهد تا از مردم ایران حمایت کند!"

آمریکا در ۱۲ اردیبهشت سال گذشته همزمان با خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران، برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت در بازار، معافیت‌هایی را به مدت شش ماه برای هشت کشور واردکننده نفت و انرژی از ایران از جمله هند، چین و کره جنوبی صادر کرد.


دو شنبه 2 اردیبهشت 1398 - 17:55:42