نادر طالب زاده به الکوثر:

کنفرانس «افق نو»، تریبون طرد شدگان آمریکایی است

پنج شنبه 29 فروردین 1398 - 18:48:13

تهران- اختصاصی الکوثر: دبیر کنفرانس بین المللی «افق نو» در گفتگو با شبکه الکوثر درباره ماهیت فعالیت این کنفرانس و وظایفی که این کنفرانس برعهده دارد توضیح داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نادر طالب زاده که از کارگردانان مشهور ایرانی است در برنامه «لقاء خاص» شبکه الکوثر گفت: کنفرانس افق نو، کنفرانسی بسیار سطح بالا است که فعالیت خود را از سال 2013 آغاز کرد. این کنفرانس میزبان اندیشمندانی از آمریکا است که از اوضاع کنونی حاکم بر آمریکا و اروپا انتقاد دارند. این کنفرانس فرصتی در اختیار آنان قرار می دهد تا درباره واقعیت های جهان صحبت کنند.

طالب زاده افزود: در این کنفرانس از برجسته ترین اندیشمندان جهان دعوت می شود به ایران بیایند و آزادانه از اسرائیل و صهیونیسم و اقدامات لابی های صهیونیستی در آمریکا سخن بگویند. آنها همچنین درباره مشکلات مالی و سیاسی که صهیونیسم برای ساکنان اروپا ایجاد می کند سخن می گویند. این دسته از اندیشمندان نمی توانند در کشورهایشان به این مسائل بپردازند و حق ندارند در محافل عمومی و رسانه ها به این مسائل اشاره کنند... اما ما آنها را به تهران دعوت کردیم تا در اینجا درباره کتاب ها و مقالاتی که در این زمینه نگاشته اند سخن بگویند. این اندیشمندان سپس به دیگر استان های ایران می روند تا از نزدیک با دانشجویان دانشگاه های ایران آزادانه صحبت و مراوده کنند. این سنت را کنفرانس افق نو بنیان نهاده است که تاکنون در هیچ کشور اسلامی سابقه نداشته است. ما مشابه چنین کنفرانسی را در عراق و ترکیه و هیچ کشور دیگری ندیده ایم.

دبیر کنفرانس افق نو افزود: برخی از شخصیت هایی که در کنفرانس افق نو شرکت می کنند در گذشته از دولتمردان ارشد آمریکایی در موسساتی مهم مثل سی آی ای و پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا بوده اند و به خاطر مخالفت کردن با سیاست های دولت آمریکا یا صرفا به علت داشتن دیدگاهی مغایر با دولت آمریکا از محل کارشان اخراج شده اند. ما این افراد را به تهران دعوت کرده ایم تا درباره واقعیت هایی که در آمریکا با آن مواجه هستند سخنرانی کنند. برخی شخصیت های اروپایی در چنین سطحی نیز به تهران دعوت شده اند هرچند اکثر شخصیت های اروپایی که دعوت شده اند از فعالان رسانه ای و اجتماعی بودند. اما در بین دعوت شدگان از آمریکا، دولتمردان هم حضور داشتند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 29 فروردین 1398 - 18:48:7