«نبرد کرامت 2» در زندان های رژیم صهیونیستی

یک شنبه 25 فروردین 1398 - 11:42:36
«نبرد کرامت 2» در زندان های رژیم صهیونیستی

تهران - الکوثر : اعتصاب غذای نامحدود اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی با عنوان «نبرد کرامت 2» وارد هفتمین روز خود شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، اعتصاب نامحدود غذای اسرای فلسطینی از روز 7 آوریل آغاز شد. این اعتصاب در شرایطی آغاز شد که سازمان امور زندان های رژیم صهیونیستی با هراس از آغاز این اعتراض ها سعی داشت از طریق مذاکره و تهدید مانع آغاز آن شود، اما دفتر اطلاع رسانی اسرای فلسطینی اعلام کرد از آنجایی که طرف اسرائیلی حاضر به پذیرش خواسته های اسرای فلسطینی نبود، این اعتصاب جنبه عملی پیدا کرد.  

حدود 6 هزار اسیر فلسطینی در زندان های اسرائیل حضور دارند که 24 زن و 250 کودک نیز در میان اسراء هستند. به عبارت دیگر از هر 21 اسیر فلسطینی، یک نفر را زنان و کودکان تشکیل می دهند که در زمره بی گناه ترین انسان ها محسوب می شوند. مطابق برخی گزارش ها اعتصاب «کرامت 2» با 150 اسیر فلسطینی آغاز شد و در صورت تامین نشدن مطالبه ها، حدود 1500 اسیر فلسطینی دست به اعتصاب نامحدود غذا خواهند زد. نبرد «کرامت 2» در زندان های «ریمون» و «النقب» آغاز شده است. 

اعتصاب اسرای فلسطینی بیانگر این است که جنایت های رژیم اسرائیل علیه فلسطینی ها صرفاً به میدان جنگ و تظاهرات محدود نمی شود بلکه حتی علیه اسرای فلسطینی نیز مرتکب جنایت هایی می شود که می توان آنرا «جنایت های خاموش» نامید زیرا عملاً این جنایت ها دیده نمی شود. 

یکی از جنایت های رژیم اسرائیل علیه اسرای فلسطینی، نصب دستگاه های پارازیت دار در داخل زندان ها است. این دستگاه ها ضمن اینکه روی امواج رادیو و تلویزیون های زندان پارازیت می اندازند، سبب اخلال در تماس محدودی که اسیران با خارج از زندان دارند نیز می شود. در عین حال، یکی از بدترین تاثیرهای دستگاه های پارازیت دار ایجاد سر دردهای شدید برای اسرای فلسطینی است و عملاً سلامتی این اسراء را در معرض تهدید جدی قرار داده است. بر همین اساس، یکی از مهمترین محورهای مذاکره با سازمان زندان های اسرائیلی، برچیدن دستگاه های پارازیت دار از داخل زندان ها بود که طرف اسرائیلی آنرا نپذیرفته و اکنون نیز یکی از شرط های اصلی برای خاتمه دادن به اعتصاب غذای نامحدود است.   

اسرای فلسطینی از تماس با خانواده های شان یا محروم هستند و یا این تماس در سطح بسیار محدودی انجام می شود. در همین حال، امکان دیدار با خانواده ها نیز برای اسرای دربند زندان های اسرائیل وجود ندارد. این وضعیت نیز یکی از علل اعتصاب غذای نامحدود اسرای فلسطینی است. علاوه بر این، اسرای فلسطینی در زندان های اسرائیل با شکنجه های متعدد روحی و جسمی مواجه هستند که از جمله می توان به ممانعت از اعزام اسرای دارای بیماری وخیم به مراکز درمانی، تغذیه مناسب، رعایت نکردن بهداشت در زندان ها و همچنین شکنجه جسمی اشاره کرد. 

نکته پایانی اینکه، نبرد «کرامت 2» نشان می دهد که حتی اسرای فلسطینی نیز با توجه به اینکه دربند زندان های اسرائیل هستند به راهبرد «مقاومت» در مقابل این رژیم غاصب اعتقاد دارند و «مقاومت پشت میله های زندان» را بر سازش ارجحیت داده اند.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 25 فروردین 1398 - 11:39:49