استقبال عربستان و امارات از انتخاب رئیس جدید شورای نظامی انتقالی سودان

یک شنبه 25 فروردین 1398 - 13:50:45
استقبال عربستان و امارات از انتخاب رئیس جدید شورای نظامی انتقالی سودان

تهران - الکوثر : عربستان سعودی و امارات عربی متحده از انتصاب عبد الفتاح البرهان عبد الرحمن به ریاست شورای نظامی انتقالی سودان استقبال کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، وزارت امور خارجه و همکاری بین المللی امارات عربی در بیانیه ای از انتصاب عبد الفتاح البرهان عبد الرحمن به ریاست شورای نظامی انتقالی سودان استقبال کرد و آن را گامی برای تحقق خواسته های مردم سودان برای برقراری امنیت، ثبات و توسعه کشور خواند .
وزارت امور خارجه امارات در این بیانیه افزود : کشورش تحولات اوضاع در سودان را با دقت پیگیری می کند و به توانایی مردم سودان و ارتش ملی آن برای عبور از چالش ها و برقراری ثبات، رفاه و توسعه این کشور اطمینان دارد.  

البرهان اولین افسر عالی رتبه ارتش سودان است که قبل از آنکه محمد عوض بن عوف بیانیه ارتش را درباره عزل عمر البشیر در تلویزیون کشور قرائت کند در تلویزیون ظاهر شده بود. 
در دو ماه اخیر این دومین بار است که نام البرهان در رسانه ها بازتاب دارد زیرا البرهان یکی از چند نفری است که عمر البشیر در فوریه 2019 به منظور ایجاد اصلاحات در ستاد مشترک و ارتش کشور، برای آنها حکم زده بود. عمر البشیر آن زمان با ارتقاء رتبه نظامی البرهان از سپهبد به ارتشبد، او را به سمت بازرش کل نیروهای مسلح منصوب کرده بود.
البرهان از افسران عالی رتبه ایی است که با هماهنگی محمد حمدان دقلو، فرماندهی نیروهای واکنش سریع سودان، بر نیروهای نظامی این کشور که در یمن مستقر هستند نظارت داشت.
در سوابق رئیس جدید شورای نظامی انتقالی سودان، فرماندهی نیروهای دریایی و نظارت بر نیروهای سودانی در یمن دیده می شود. او در سالهای اخیر بیشتر در مسیر یمن و امارات تردد داشت.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 25 فروردین 1398 - 11:35:27

دسته بندی :