نماینده روسیه در سازمان ملل: همه کشورها به جز ایران و روسیه باید خاک سوریه را ترک کنند

جمعه 23 فروردین 1398 - 13:57:16
نماینده روسیه در سازمان ملل:  همه کشورها به جز ایران و روسیه باید خاک سوریه را ترک کنند

تهران- الکوثر: نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد پنجشنبه شب با تاکید بر اینکه تنها حضور ایران و روسیه در سوریه قانونی است تصریح کرد، کشورهایی که حضورشان در خاک سوریه قانونی نیست باید هرچه سریعتر این کشور را ترک کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، "واسیلی نبنزیا" Vasily Nebenzya  در گفت وگو با روزنامه سعودی "الشرق الاوسط" اظهار داشت، ایران و روسیه به درخواست دولت قانونی سوریه در این کشور حضور دارند تا به سوری ها در مبارزه با تروریست ها کمک کنند.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با اشاره به شکست تروریست‌های داعش در بیشتر جبهه‌ها در سوریه خاطرنشان کرد هنوز تهدیدات تروریستی در این کشور باقی است و برخی گروه‌های تروریستی مانند جبهه النصره همچنان در ادلب، (شمال سوریه) حضور دارند.

"نبنزیا" در خصوص نقش ایران در منطقه و نگرانی‌های آمریکا از آنچه این کشور «تهدید‌های ایران» می‌خواند نیز گفت: ایران بخشی از منطقه است و فراتر از مرزهای ملی‌اش، منافع قانونی دارد.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تاکید بر اینکه دفاع از منافع، حق ایران در منطقه است تصریح کرد جمهوری اسلامی ایران تنها به دنبال تضمین امنیت ملی خود است.

"نبنزیا"  به خروج آمریکا از برجام و اعمال دوباره تحریم های یکجانبه واشنگتن علیه ایران نیز اشاره کرد و گفت: گام‌ها و اقدامات اخیر واشنگتن از جمله خروج از برجام تنها باعث افزایش تنش ها در منطقه شده است.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل همچنین در پاسخ به ادعای روزنامه‌نگار "الشرق الاوسط" مبنی بر اینکه ایران به یمن سلاح ارسال می کند تصریح کرد، هیچ نشانی مبنی بر اینکه ایران به یمن سلاح ارسال می کند وجود ندارد.

"نبنزیا" با بیان اینکه یمن کشوری مملو از سلاح است خاطرنشان کرد یمنی ها فراتر از نیاز خود مسلح هستند.منبع پارس تودی


جمعه 23 فروردین 1398 - 13:17:51