آخرین اخبار از مناطق سیل‌زده روز سه شنبه ۲۰ فروردین ماه

سه شنبه 20 فروردین 1398 - 10:10:30
آخرین اخبار از مناطق سیل‌زده روز سه شنبه ۲۰ فروردین ماه

تهران- الکوثر: ​​​​​​​ سرپرست فرمانداری هویزه گفت : 19 روستای این شهرستان به علت وقوع سیل تخلیه شد.


به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سرپرست سید قاسم موسوی  بابیان اینکه در مجموع 200 خانوار نیز اسکان اضطراری شدند،ادامه داد: این افراد در اماکنی از جمله مساجد ، حسینیه ها و مدارس اسکان داده شدند.

سرپرست فرمانداری هویزه اظهارداشت : به افراد اسکان داده شده خدمات بهداشتی ،درمانی و غذایی ارائه شده و امداد رسانی به سایر نقاط سیل زده این شهرستان نیز همچنان ادامه دارد.

دراین حال،  علیرضا عالی‌پور معاون خدمات شهری شهرداری اهواز  اظهار داشت: با افزایش سطح آب رودخانه و با توجه به ریز فاضلاب به رودخانه و با توجه به اینکه برخی نقاط شهر اهواز فاضلاب آنها به درستی تخلیه نمی‌شود آب در خیابان‌ها جمع شده که البته همکاران ما در شهرداری به وسیله پمپ‌ها در حال افزایش سرعت خروجی این فاضلاب‌ها به سمت رودخانه هستند.

وی افزود: به تبع افزایش خروجی آب از سد کرخه شاهد بودیم که آب از سمت حمیدیه به سمت کانال سلمان فارسی که این کانال اتصال کوتاه و تراز دو رودخانه کرخه و کارون بوده در حال افزایش است که سرریز کرد  و سرریز کردن این کانال باعث شده که برخی از مسیل‌های طبیعی از مناطق مختلف به سمت محل پلیس راه سرازیر شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با تاکید بر اینکه آب در حال فروکش بوده است، بیان کرد: در ساعت 12 شب دو روز گذشته با سرازیر شدن آب به سمت پلیس راه راه ورودی اهواز از سمت جاده اندیمشک مسدود شده که برای مردم نگرانی ‌های ایجاد کرد اما با تلاش‌ همه نیروها خروجی سد کرخه به سمت کانال حمیدیه بسته شده و یکی از گیت‌های ورودی به سمت چمران با‌ز‌ شد تا آب به سمت چمران و در نهایت هورالعظیم سرازیر شود.

وی با اشاره به اینکه با فروکش کردن آب شهرداری اقدامات خود را سرعت می‌بخشد، گفت: دو روز گذشته  شاهد جاری شدن آب از سمت میدان تره بار فروشان مرکزی استان به سمت استادیوم الغدیر بودیم که تا حدودی نقاط را تحت تاثیر خود قرار داد و هم‌اکنون آب در حال فروکش کردن بوده و هیچ تهدیدی در حاشیه خودش ایجاد نمی‌کند.

خبر دیگر اینکه ، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از ارسال مستمر تجهیزات و کمک های امدادی مردم - دستگاه ها و سازمان های استان به .مناطق سیل زده کشور خبر داد
منصور شیشه فروش گفت: در ادامه ارسال لوازم و تجهیزات امدادی به استان های سیل زده کشور- دوشنبه شب تعداد 200 تخته چادر گروهی - تعداد یکهزار گالن آب تاشو و یکهزار کارتن ظرف غذا با یک دستگاه تریلر از اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری به خوزستان ارسال شد.
وی  همچنین کمک های اداره کل راهداری و شهرداری اصفهان را شامل کاروانی از ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین به تعداد 45 دستگاه و بیش از 100 نفر نیروی عملیاتی از شهرداری اصفهان و اداره کل راهداری و10 شهرداری استان عنوان کرد.

سیلاب مهیب و طغیان رودخانه های کرخه - دز و کارون سبب آبگرفتگی مناطق وسیعی از شهرهای دشت آزادگان - شوش - شوشتر (شعیبیه )- حمیدیه - بستان و بخش های الهایی و اسماعیلیه اهواز شده است . بیش از 100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شمال - مرکز- غرب و جنوب خوزستان دچار آبگرفتگی شده است و بیش از 400هزار نفر در معرض سیلاب
طغیانگر قرار گرفته اند.
بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر خوزستان 152 تیم برای امداد رسانی به سیل زدگان تشکیل شده است همچنین تاکنون 47 اردوگاه برای اسکان سیل زدگان در استان ایجاد شده است و 30 هزار و 400 نفر در این اردوگاه ها اسکان داده شده اند.
وزارت کشور اعلام کرد: نظر به حجم و گستردگی خسارات وارده به استان های متاثر از سیل و بویژه خوزستان و استمرار وضعیت فوق العاده بمنظور امداد رسانی فوری و مستمر پنج استان ملزم
شدند جلسه هماهنگی ستاد مدیریت بحران را بدون فوت وقت برگزار کنند . بر این اساس - استان های تهران - البرز- اصفهان - فارس و کرمان نسبت به گسیل و ارسال امکانات - تجهیزات - ماشین آلات - مواد غذایی و مایحتاج عمومی و در صورت لزوم اعزام افراد متخصص به استان خوزستان اقدام می کنند.

و خبر آخر اینکه فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: امروز برای شمال شرق و شرق کشور بارش باران گاهی همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی شده است. همچنین شمال غرب و غرب بارش‌های پراکنده برای امروز خواهند داشت.

وی ادامه داد: برای روز چهارشنبه در شمال شرق بارش‌ها ادامه دارد و از بعدازظهر فردا در غرب، جنوب و جنوب غرب و شمال غرب بارندگی خواهیمم داشت. وی افزود: روز پنجشنبه نیز بارش‌ها به صورت پراکنده ادامه خواهد داشت و شدت بارش‌های امروز برای استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و سمنان، فردا استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، جنوب  و غرب لرستان و غرب آذربایجان غربی بارش‌ها شدید خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: روز پنجشنبه نیز شدت بارش‌ها مربوط به استان‌های فارس، کرمان، ایلام، آذریایجان غربی،‌ لرستان، کردستان و بوشهر بارش‌ها شدید پیش بینی شده است.گودرزی همچنین از افزایش 2 تا 3 درجه‌ای دما در تهران تا روز پنجشنبه خبر داد.


سه شنبه 20 فروردین 1398 - 10:10:18