بشار اسد در دیدار وزیر خارجه ونزوئلا : هدف غرب سیطره بر کشورهاست

جمعه 16 فروردین 1398 - 10:37:36
بشار اسد در دیدار وزیر خارجه ونزوئلا : هدف غرب سیطره بر کشورهاست

دمشق - الکوثر : رئیس جمهور سوریه گفت آنچه در ونزوئلا رخ داده شبیه اتفاقات سوریه بود و هدف آن تسلط و هیمنه بر این کشورهاست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دیدار خورخه آریازا وزیر امور خارجه ونزوئلا و هیات همراه وی در جریان آخرین تحولات ونزوئلا قرار گرفت و درباره عبور ونزوئلا از بحرانی که در معرض آن قرار دارد ، ابراز اطمینان کرد.

بشار اسد گفت : سیاست برخی کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا در قبال اتفاقات ونزوئلا و مداخله آشکار آن در امور داخلی این کشور، تحمیل محاصره و تحریم به شیوه‌ای تبدیل شده که این کشورها علیه کسانی که با سیاست‌هایشان همراه نیستند ، استفاده می‌کنند. 

وی ادامه داد : آنچه در ونزوئلا رخ داده شبیه اتفاقات سوریه بوده و هدف آن تسلط و هیمنه بر این کشورهاست، این موضوع مخالف با قانون بین‌الملل و متناقض با مهم‌ترین اصول منشور سازمان ملل در احترام به حاکمیت کشورها و حق ملت‌ها در تعیین سرنوشتشان است. 

خورخه آریازا نیز از موضع حمایتی رئیس جمهور دکتر بشار اسد از ونزوئلا برای خروج از بحران فعلی آن قدردانی و تاکید کرد : ابزارها و اقداماتی که کشورهای مخالف به ونزوئلا علیه این کشور به کار گرفته‌اند همان ابزارهایی هستند که برای شعله‌ور کردن جنگ علیه سوریه مورد استفاده قرار گرفت.  
آریازا در جریان نشست خبری مشترک با همتای سوری خود نیز گفت : «زمانی که رئیس جمهور اسد در خصوص مراحل پیش و پس از روزهای نخست جنگ علیه سوریه صحبت می کرد، می شد به شباهت های میان آن با اتفاقات کنونی ونزوئلا پی برد.»
وی افزود: «ما دشمنانی مشترک با منافع مشترک داریم. ما با کمک دوستان خود امیدواریم بتوانیم از جنگ اجتناب و آن را متوقف کنیم.»  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 16 فروردین 1398 - 10:2:1