کارشکنی آمریکا و انگلیس در روند اجرایی شدن توافق سوئد

دو شنبه 27 اسفند 1397 - 16:6:4
کارشکنی آمریکا و انگلیس در روند اجرایی شدن توافق سوئد

تهران- الکوثر: معاون وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن گفت: آمریکا و انگلیس با حمله رسانه ای افکار عمومی را درباره طرفی که در اجرایی شدن این توافق ها کارشکنی می کند، گمراه می کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «حسین العزی» در کنفرانسی خبری در صنعا گفت: دولت نجات ملی یمن خواستار صلح است اما طرف مقابل به تجاوز ادامه می دهد و آمریکا و انگلیس حمله رسانه ای گمراه کننده ای را علیه طرفی که در روند اجرایی شدن توافق استکهلم سنگ اندازی می کند، هدایت می کنند و رسانه های آزاد درباره برقراری صلح در یمن با انتشار حقایق شریک خواهند بود.

وی افزود: ما امتیازات زیادی در مذاکرات دادیم اما کشور همچنان تحت حملات ائتلاف ضد یمن است و گفت و گو ها گویا با طرف های خیالی صورت گرفته است.
العزی گفت: ائتلاف متجاوز 11 هزار مورد آتش بس را از زمان امضای توافق سوئد نقض کرده و نماینده آنها در کمیته هماهنگی از مضمون و تعهدات توافق الحدیده خارج شده و درباره جزئیاتی خارج از توافق بحث کرده است.
وی به موضوع تبادل اسرا اشاره کرد و افزود: القاعده شریک اصلی ائتلاف سعودی در تجاوز به یمن است و این ائتلاف خواستار آزادی عناصر گروه القاعده می باشد.
«عبدالقادر المرتضی» یکی از فرماندهان انصارالله نیز در توییتر خود نوشت که نیروهای نظامی دولت مستعفی و فراری یمن مورد حمایت ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان مانع اجرایی شدن عملیات تبادل اسرا می شوند.
نمایندگان انصارالله و دولت مستعفی یمن، آذرماه گذشته در نشستی که با میانجیگری مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل متحد در استکهلم سوئد برگزار شد، درباره آتش‌بس در شهر و بندر الحدیده و بنادر الصلیف و عین عیسی به توافق رسیدند.
با این‌حال، انصارالله می‌گوید که ائتلاف عربی به تعهدات خود به توافق استکهلم پایبند نیست و در این مسیر کارشکنی می‌کند.
تاکنون چندین بار برای پایان دادن به جنگ یمن تحرکاتی صورت گرفته اما هر بار با کارشکنی عربستان و متحدان آن به بن‌بست رسیده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 27 اسفند 1397 - 15:56:57