سعد الحریری: با حزب الله در زمینه مبارزه با فساد هم عقیده ایم

چهار شنبه 22 اسفند 1397 - 12:25:36
سعد الحریری: با حزب الله در زمینه مبارزه با فساد هم عقیده ایم

بیروت- الکوثر: نخست وزیر لبنان با یادآوری اینکه ما و حزب الله خواستار پایان دادن به فساد در کشور هستیم، تاکید کرد مواضع وی، «میشل عون» رئیس جمهور و «نبیه بری» رییس پارلمان لبنان درباره پرونده های مبارزه با فساد یکسان است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «سعد الحریری» پس از دیدار با رییس جمهور لبنان در کاخ «بعبدا» در جمع خبرنگاران تصریح کرد در این دیدار گزارشی را درباره سفر اخیر خود به ریاض و دیدار با «سلمان بن عبدالعزیر» شاه عربستان و نیز آمادگی برای حضور در «کنفرانس بروکسل» که به منظور حمایت از آوارگان سوری در لبنان است و نیز تشویق کشورهای حاشیه خلیج فارس برای بازگشت به لبنان مانند گذشته، به خصوص پس از رفع ممنوعیت ورود اتباع عربستانی به لبنان، ارائه کرده است.

وی درباره کنفرانس بروکسل هم گفت: بیروت در این کنفرانس شرکت می کند، چرا که از بحران آوارگان که خواستار بازگشت آنها به کشورشان هستیم، رنج می بریم، اما با این حال آوارگان اکنون در خاک لبنان حضور دارند و ما باید با آنها تعامل داشته باشیم و کمک ها و حمایت های لازم از آنها را در مناطقی که در آن به سرمی برند، به عمل آوریم.
وی ادامه داد: در بروکسل درباره امکان تقویت موضع بازگشت آوارگان گفت و گو خواهیم کرد، امری که یک شب اتفاق نمی افتد، اما ما باید به طور دائم با نهادهای مرتبط با این قضیه در تماس باشیم و کنفرانس بروکسل فرصت مهمی برای گفت و گو با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دیگر مسئولان است.
نخست وزیر لبنان درباره سطح مشارکت لبنان در این کنفرانس نیز تصریح کرد که به عنوان نخست وزیر لبنان و نماینده این کشور در کنفرانس بروکسل شرکت می کند.
الحریری درباره ادعای سیاسی شدن پرونده مبارزه با فساد از سوی حزب الله گفت: کنفرانس های مطبوعاتی بسیاری برگزار و اکنون درباره این موضوع آرامش برقرار است و باید یک توازن حاصل شود. حساب مسدود شده و پرونده فساد به شورای نمایندگان ارجاع شده و حزب الله و جریان المستقبل یکدیگر را متهم به فساد نمی کنند، بلکه خواستار پایان دادن به فساد در کنار «جریان آزاد ملی» و «نیروهای لبنانی» و همه فراکسیون ها هستند و هر طرفی می خواهد با فساد مبارزه کند، باید در سکوت و مطابق قانون این کار را انجام دهد و ما خواهان این نیستیم که کسی متهمی را رها کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 22 اسفند 1397 - 11:57:2

دسته بندی :