برنامه های روحانی در سفر تاریخی به عراق

یک شنبه 19 اسفند 1397 - 15:23:20
برنامه های روحانی در سفر تاریخی به عراق

تهران- الکوثر: رئیس جمهور ایران فردا دوشنبه 20 اسفند به عراق سفر خواهد کرد و دیدار با آیت الله سیستانی بخشی از برنامه های حسن روحانی در این سفر تاریخی خواهد بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، شب گذشته وارد بغداد شد تا مقدمات این سفر مهم و تاریخی را فراهم سازد.

ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق روز گذشته در خصوص برنامه‌های سفر روحانی اعلام کرد رئیس جمهوری اسلامی ایران با مقامات سیاسی عالی‌رتبه عراق از جمله رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و رئیس مجلس عراق دیدار خواهد کرد. رئیس جمهور ایران در سفر آتی خود به عراق، با آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی، مرجع شیعیان عراق نیز ملاقات خواهد داشت.
وی همچنین درباره اهداف این سفر افزود: رئیس‌جمهور محترم ایران با یک هیئت بزرگ سیاسی و اقتصادی به بغداد سفر می‌کند و این سفر سه‌روزه خواهد بود و در آن مباحث مختلفی با مقامات و مسئولان عراقی مطرح می‌شود.
برهم صالح رئیس‌جمهور عراق 26 آبان‌ ماه امسال به تهران سفر کرده بود. پیش از او نیز مقام‌های عراقی به تهران سفر داشتند اما تاکنون رئیس جمهور ایران به این کشور سفر نکرده بود و این نخستین سفر روحانی به عراق در طول 5 سال ریاست‌جمهوری وی محسوب می شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 19 اسفند 1397 - 14:59:25