چه کسانی برای ضربه زدن به اهل بیت (ع) به تحریف تاریخ اقدام کردند؟

یک شنبه 12 اسفند 1397 - 14:14:48
چه کسانی برای ضربه زدن به اهل بیت (ع) به تحریف تاریخ اقدام کردند؟

تهران - الکوثر : شیخ محمد الزعبی روحانی برجسته اهل سنت لبنان و محقق اسلامی ، انحراف تاریخی در روش تندروها را در خودداری از ذکر «علیه السلام» برای اهل بیت پیامبر (ص) و همچنین حضرت خدیجه (س) ، تبیین کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ محمد الزعبی امام و خطیب مسجد خلفای راشدین طرابلس لبنان در گفتگو با برنامه «حقائق التاریخ» شبکه جهانی الکوثر گفت :« بنی امیه و پیروان آنها به علت کینه و بغضی که از اهل بیت علیهم السلام داشتند به تحریف حوادث و رخدادها و نقل نادرست روایات و جعل احادیث اقدام کردند. آنها حضرت خدیجه را زیر سوال می برند چرا که گناه خدیجه (س) این است که فاطمه زهرا سلام الله علیها را به دنیا آورد ، کسی که همسر امیرالمومنین علیه السلام و مادر حسن و حسین علیهما السلام است.» 

این محقق لبنانی افزود :« تندروهای تکفیری کتابی تالیف کرده اند که در آن از اینکه به حضرت علی (ع) ، «علیه السلام» بگوید خودداری می کند و همچنین به حضرت خدیجه (س) نیز درود نمی فرستند درحالی که در صحیح بخاری می بینیم که به حضرت علی و خدیجه ، «علیهما السلام» می گوید.» 

شیخ الزعبی اضافه کرد :« به عنوان مثال در این کتاب ، حضرت خدیجه (س) ، خدیجه کبری توصیف شده است ، طبعا این اصطلاحی است که شیعیان از آن استفاده می کنند و می بینیم که در این کتاب خدیجه (س) با این عبارت توصیف می شود. در شرح ابن ماجه تالیف سیوطی ، خدیجه کبری نامیده شده است ، در مرقاة المفاتیح تالیف ملا علی القاری الحنفی ، خدیجه کبری توصیف شده است. علاوه بر این امام البیضاوی ایشان را خدیجه «علیها السلام» نام می برند. ابن حجر عسقلانی در فتح الباری و ابن رجب الحنبلی در شرح فتح الباری می گویند «خدیجه علیها السلام».»  

این روحانی اهل سنت گفت :« در واقع اکثریت قریب به اتفاق بزرگان دین ، ایشان را با احترام یاد می کنند ، آنها چگونه می توانند توجیه کنند که چرا کتابی تالیف کرده اند که در آن نمی گویند علی «علیه السلام». ما از بخاری صحبت می کنیم که می گوید مبادا به احادیثی که در بخاری روایت شده است تردید کنید درحالی که او به علی (ع) می گوید علی علیه السلام ، حسن علیه السلام ، حسین علیه السلام و حتی به امام زین العابدین بن الحسین می گوید «علیه السلام».»   


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

 

 

 


یک شنبه 12 اسفند 1397 - 14:3:47