قطر: کشورهای عربی به تفاهم با ایران نیاز دارند

چهار شنبه 8 اسفند 1397 - 19:33:9
قطر: کشورهای عربی به تفاهم با ایران نیاز دارند

تهران- الکوثر: شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را نیازمند دستیابی به تفاهم با ایران دانست و آنان را به دستیابی به تفاهم با ایران فراخواند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزیر خارجه قطر روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با روزنامه گاردین انگلیس اظهار داشت نه تنها عربستان بلکه همه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیازمند دستیابی به تفاهم با ایران هستند.
آل ثانی در این مصاحبه تاکید کرد: ما همه در یک منطقه زندگی می کنیم و نیازمند دستیابی به تفاهم با یکدیگر هستیم و کشورهای عضو شورای همکاری تا سال 2017 چنین موضع و رویکردی در پیش گرفته بودند، اما محاصره قطر همه چیز را تغییر داد.
وزیر خارجه قطر ضمن اعلام حمایت دوحه از برجام افزود: ما خواهان مسابقه تسلیحاتی در منطقه خود نیستیم، زیرا این موضوعی خطرناک است.
شیخ حمد بن عبدالرحمن آل ثانی در عین حال تشکیل محوری مشترک با حضور قطر، ایران و ترکیه در منطقه را تکذیب کرد. 
معاون نخست وزیر قطر همچنین از قدرت های جهانی از جمله آمریکا خواست تا سیاست فراگیری برای ایجاد نزدیکی میان کشورهای منطقه خاورمیانه در پیش بگیرند.
وی تاکید کرد: در پیش گرفتن طرح های یک جانبه که ایرانیان و یا فلسطینیان را مستثنی می داند، با موفقیت همراه نخواهد شد.
این مقام بلندپایه قطری در ارتباط با طرح سازش میان اسراییل و فلسطین ارائه شده از سوی جرد کوشنر مشاور دونالد ترامپ در امور خاورمیانه گفت دوحه برای طرحی که مرزهای سال 1967 و حق بازگشت فلسطینیان و اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت فلسطین را به رسمیت نمی شناسد، اهمیتی قائل نیست. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 8 اسفند 1397 - 19:26:0