دلجویی سردار سلیمانی از دکتر ظریف

چهار شنبه 8 اسفند 1397 - 12:15:44
دلجویی سردار سلیمانی از دکتر ظریف

تهران- الکوثر: سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت قرائن نشان می دهد هیچ تعمدی برای عدم حضور آقای دکتر ظریف در دیدار با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در تهران وجود نداشته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، فرمانده نیروی قدس صبح امروز چهارشنبه ظاهرا در صدد دلجویی از وزیر امور خارجه که رسانه های خارجی به شکلی گسترده از استعفای او خبر داده اند برآمد. روز چهارشنبه سپاه‌نیوز، خبرگزاری رسمی سپاه پاسداران به نقل از سردار قاسم سلیمانی نوشت: «قرائن نشان می‌دهد هیچ گونه تعمدی برای عدم حضور آقای دکتر ظریف در این ملاقات (ملاقات با بشار اسد) نبوده است و باید تاکید کنم ایشان به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مسئول اصلی در حوزه سیاست خارجی کشور هستند».

به گفته سردار سلیمانی، محمدجواد ظریف «مسئول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و...  ایشان همواره مورد حمایت و تائید مقامات عالی‌رتبه نظام، به‌ویژه مقام معظم رهبری... بوده و هستند». 

او در ادامه توضیح داد: «در جریان سفر اخیر آقای بشار اسد به تهران و ملاقات وی با آقای دکتر روحانی...، برخی ناهماهنگی‌ها در نهاد ریاست جمهوری... منجر به عدم حضور وزیر امور خارجه کشورمان در این ملاقات و متعاقبا گلایه‌مندی ایشان شده است».

آقای سلیمانی در ادامه «سهل‌انگاری اداری» را هم به «ناهماهنگی» در ریاست جمهوری ایران اضافه می‌کند، نکته‌ای که پیشتر حسام‌الدین آشنا، مشاور روحانی، هم به آن در توییتی اشاره کرده بود. 

حسن روحانی رئیس جمهور امروز رسما با استعفای محمد جواد ظریف مخالفت کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 8 اسفند 1397 - 12:14:52