قدردانی ونزوئلا از حمایت ایران برابر هجمه های آمریکا

دو شنبه 6 اسفند 1397 - 17:16:30
قدردانی ونزوئلا از حمایت ایران برابر هجمه های آمریکا

تهران - الکوثر : معاون وزیر خارجه ونزوئلا اظهار کرد: ایران اولین کشوری است که در برابر هجمه های امپریالیسم جهانی حمایت خود را از کشور ونزوئلا اعلام کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، روبن داریو مولینا در حاشیه نشست خبری خود با خبرنگاران درباره نقش اقدامات ایران در شرایط فعلی کشور ونزوئلا گفت: ایران یک کشور دوست برای ما به شمار می رود و نقش حمایتی که در برابر تمام تهاجمات زورمندانه علیه ما از سوی امپریالیسم جهانی بوده است. ایران اولین حمایت کننده کشور ما در این شرایط است و بعد از آن کشورهای آفریقایی، آسیایی و دیگر دوستان ما اعلام حمایت کردند.

وی همچنین درباره ایستادگی مردم کشورش در برابر توطئه های آمریکایی نیز افزود: در واقع ما با کمک دوستانمان در سراسر جهان می توانیم اقداماتی که علیه مان صورت می گیرد را دور کنیم تا بتوانیم از منافع کشورمان دفاع کنیم و برای ما حائز اهمیت است که ارتباط خود با دوستان مان در سطح جهان حفظ کنیم.

معاون وزیر امور خارجه ونزوئلا همچنین با اشاره به جلسات و دیدارهای خود اظهار داشت : در دیداری که با وزیر امور خارجه ایران روز گذشته داشتم بر تعمیق روابط دو کشور تاکید شد و اطلاعاتی را در خصوص مسایل جهانی با یکدیگر به اشتراک گذاشتیم .

روبن داریو مولینا با اشاره به هجمه هایی که از سوی آمریکا و متحدانش به ونزوئلا وارد می شد ادامه داد : با حمایت بیش از 60 کشور جهان حمایت ها را برای دفاع از حقوق بشر و دفاع از صلح درک کردیم از جمله این حمایت ها ، حمایت جمهوری اسلامی ایران از جمهوری بولیوی ونزوئلا برای دفاع از حقوق بشر است.

وی همچنین تاکید کرد : بسیار مهم است در حال حاضر که کشورهای جهان بتوانند اراده را برای دفاع حقوق بشر داشته باشند.

معاون وزیر خارجه ونزوئلا خاطرنشان کرد : در خصوص پاسخگویی به زورگویی های یک جانبه گرایی که علیه کشورهای جهانی صورت می گیرد و سفر دو روزه خود به تهران مذاکراتی نیز انجام شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


دو شنبه 6 اسفند 1397 - 16:8:8