قیس الخزعلی : علت اصلی حضور آمریکا در عراق تامین امنیت رژیم صهیونیستی است

جمعه 3 اسفند 1397 - 14:16:39
قیس الخزعلی : علت اصلی حضور آمریکا در عراق تامین امنیت رژیم صهیونیستی است

دبیر کل جنبش عصائب اهل حق عراق با تاکید بر ضرورت خروج نیروهای نظامی امریکا از عراق افزود : آمریکا با حضور در عراق به دنبال تامین امنیت رژیم صهیونیستی و مقابله با ایران است اما این اجازه را به آنها نخواهیم داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل حق در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره گفت : وقتی می گوییم ما جزئی از مقاومت هستیم یعنی اینکه ما به مبادی و اصول و راه و روش مقاومت و شعار ایستادگی در مقابل ظالم و ایستادن در کنار مظلوم ایمان داریم. دبیر کل جنبش عصائب اهل حق افزود: ما در گذشته، حال و آینده جزئی از مقاومت اسلامی بودیم و این مساله غیر قابل تغییر است. اما این که تصور شود مقاومت فقط شامل فعالیت های نظامی و مسلحانه می شود این تعریف نادرستی از مقاومت است.

قیس خزعلی افزود : ما هر کجا و در هر زمانی که احساس کنیم نیاز به فعالیت مسلحانه است اقدام مسلحانه می کنیم همچنان که در گذشته نیز این اقدام را انجام داده ایم اما هر جا که احساس کنیم نیاز هست ما در حوزه سیاسی ورود می کنیم فعالانه وارد عرصه سیاست می شویم. نظریه مقاومت در حوزه سیاسی به این معناست که صلابت و ثبات در موضع گیری داشته باشیم و در مقابل مقاومت سیاسی، سازش سیاسی است. بنابراین ما موضع مقاومت سیاسی را دنبال می کنیم و اصول و مبادی ما ثابت است.

دبیرکل جنبش عصائب اهل حق افزود : اکنون وظیفه ما در فرآیند سیاسی در عراق این است که همسو با مقاومت سیاسی باشیم. ما بر حاکمیت ملی تاکید داریم و مخالف حضور نظامی بیگانگان در خاک عراق هستیم.

قیس خزعلی در خصوص موضوع خروج نیروهایی امریکا از سوریه و احتمال حضور این نیروها در عراق گفت: همه این موضوع یک محور دارد و آن این است که امریکا در عراق و منطقه به دنبال مصالح و منافع خود است و این بسیار ساده لوحانه است که تصور شود مصلحت امریکا در منطقه متناسب با منافع مردم این منطقه است این مساله را مقامات امریکا به صراحت اعلام کرده اند.

قیس خزعلی گفت: مقامات امریکایی آشکارا می گویند که امنیت امریکا در گرو امنیت اسرائیل است بنابراین حضور امریکا در منطقه نیز مبتنی بر همین اصل است. اخیرا رئیس جمهور امریکا نیز گفت که حضور نظامی ما در عراق به منظور مهار ایران است. بنابراین طبق اظهارات مطرح شده از سوی ترامپ حضور امریکا در عراق به منظور حمایت از مردم و تقویت کشور عراق نیست.

دبیرکل جنبش عصائب اهل حق خاطر نشان کرد: در صورتی که امریکا به دلیل ضعیف شدن داعش در سوریه تصمیم به خروج نیروهای نظامی از این کشور گرفته است باید گفت که مدت هاست که داعش در عراق سقوط کرده است پس چرا صحبت از حضور نظامی نیروهای امریکایی در عراق می شود.

قیس خزعلی گفت: داعش از جهت نظامی دیگر خطری برای عراق ندارد و این مساله همچنان که بیان شد پایان یافته است بنابراین پس چرا سخن از خروج نیروهای نظامی امریکا از عراق مطرح نمی شود. علیرغم اینکه داعش خطر نظامی برای عراق ندارد اما این گروه تروریستی همچنان امنیت این کشور را تهدید می کند اما نمی توان این تهدید امنیتی را با نیروهای مسلح و ارتش خنثی کرد بلکه تهدید امنیتی با عملیات اطلاعاتی و امنیتی خنثی می شود.

قیس خزعلی افزود: ترامپ در ارتباط با خروج نیروهای نظامی امریکا از سوریه گفت که دلیل خروج نیروهای نظامی امریکا از سوریه این است که دیگر تهدید نظامی برای سوریه نیست من بار دیگر می گویم که این تهدید نظامی بیش از یک سال است در عراق نیز وجود ندارد و داعش تهدیدی نظامی برای عراق نیست پس چرا امریکا نیروهای نظامی خود را از عراق خارج نمی کند بنابراین طرح این موضوع هیچ ارتباطی به داعش ندارد بلکه به منافع امریکا در منطقه مربوط می شود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 3 اسفند 1397 - 14:5:1