تاکید مردم عربستان بر ادامه " انتفاضه کرامت " علیه آل سعود

جمعه 3 اسفند 1397 - 11:2:5
تاکید مردم عربستان بر ادامه  " انتفاضه کرامت " علیه آل سعود

تهران - الکوثر : کمیته‌های جنبش مردمی عربستان طی بیانیه ای به مناسبت فرارسیدن هشتمین سالروز آغاز « انتفاضه کرامت » علیه آل سعود بر ادامه  این انتفاضه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، کمیته های جنبش مردمی عربستان اعلام کرد :  شهادت دستکم 70 انقلابی در انتفاضه کرامت در حالی است که رژیم سعودی پیکرهای 38 نفر از آنان  را همچنان به خانواده هایشان تحویل نداده  و هزاران تن از معترضان هم  در بند  این رژیم هستند. 

بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی محافل حقوقی شمار زندانیان سیاسی در عربستان بالغ بر 30 هزار نفر شده است که این عمق سیاست پلیسی رژیم دیکتاتوری آل سعود علیه مردم عربستان را نشان می دهد.  

از زمان آغاز تظاهرات ضد حکومتی در عربستان در سال 2011 تا کنون دهها تن از معترضان به ضرب گلوله نیروهای امنیتی آل سعود کشته شدند که این موضوع خشونت گرایی این رژیم را نمایان تر ساخته است. 

رژیم آل سعود از زمان شروع اعتراضات مسالمت آمیز ضد حکومتی مردم عربستان با تشدید سیاست سرکوبگرانه خود درصدد خاموش ساختن قیام ضد استبدادی مردم این کشور بوده است.

در اوایل سال 2011 میلادی و در پی فضای ایجاد شده از موج جدید بیداری اسلامی در منطقه ، هزاران معترض عربستانی با برگزاری تظاهراتی  خواستار برگزاری انتخابات شفاف و لغو سیاست‌های نژاد پرستانه این رژیم شدند. اما رژیم آل سعود با تشدید سرکوبها و جنایات سازمان یافته درصدد خاموش ساختن هرگونه اعتراضی در این کشور به سیاستهای استبدادی حاکم بر این کشور بوده است .  

رژیم آل سعود به موازات تشدید اقدامات خشونت بار خود علیه مردم عربستان با ایجاد تغییرات ظاهری و جابجایی برخی از مهره ها در سال های اخیر   درصدد بوده است اینطور وانمود کند که در پی ایجاد اصلاحاتی در ساختار این رژیم است . این جابجایی ها  در عربستان نیز از آنجا که در چارچوب جنگ قدرت در میان مقامات رژیم فاسد آل سعود بود عملا هیات حاکمه عربستان را به سمت فساد و سرکوبگری بیشتر در این رژیم سوق داده است .  

تشدید سرکوب مردم عربستان در سال های اخیر بویژه از زمان روی کار آمدن ملک سلمان که در پی فوت پادشاه قبلی بر سرکار آمد ، موید چنین واقعیتی است . رژیم آل سعود همچنین از طریق پاره ای به اصطلاح اصلاحات محدود نمایشی درصدد است اینطور القاء کند که نظام مبتنی بر دیکتاتوری آل سعود در مسیر الگوهای دمکراتیک و مردمسالاری حرکت می کند و این عوامفریبی از جانب محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دنبال می شود. 

این حرکات نمایشی مقامات عربستانی در حالی است که هیچیک از نماد‌های مردمسالاری مانند انتخابات، احزاب سیاسی مختلف ، آزادی مطبوعات در عربستان وجود ندارد. سیستم قرون وسطایی سیاسی حاکم بر عربستان و نیز سرکوب شدید و اعدام گسترده فعالان سیاسی و فقدان حداقل آزادی ها در عربستان اعتراضات مردم عربستان و افکار عمومی را در پی داشته است . 

تاکید تشکل های مردمی درعربستان بر ادامه اعتراضات و قیام در برابر آل سعود نشان می دهد که مردم این کشور مرعوب سیاستهای پلیسی و سرکوبگرانه و در عین حال مزورانه رژیم آل سعود نشده اند. مردم عربستان بر پیگیری خواسته های خود مبنی بر ایجاد تغییرات اساسی در عرصه های مختلف این کشور و محو استبداد و برقراری نظام مردمسالارانه مبتنی بر عدالت اقتصادی و کرامت شهروندان این کشور تاکید دارند. 

به رغم سخت گیری هایی که آل سعود علیه مخالفان اعمال می کند، هر روز ایده های آزادی خواهانه و عدالت طلبانه بیشتر در جامعه عربستان نفوذ پیدا می کند که این بیانگر آن است که رژیم آل سعود با تشدید ارعاب نتوانسته است که مردم و رهبران قیام مردمی این کشور را به سکوت وادار کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 3 اسفند 1397 - 10:33:34