حشد الشعبی: واشنگتن نمی‌تواند نیروهای ما را از مرز سوریه دور کند

دو شنبه 29 بهمن 1397 - 18:10:25
حشد الشعبی: واشنگتن نمی‌تواند نیروهای ما را از مرز سوریه دور کند

تهران - الکوثر: دبیر کل جنبش جهاد و سازندگی وابسته به حشد الشعبی عراق اعلام کرد که آمریکا قادر به دور کردن نیروهای ما از مرز عراق و سوریه نیست و حضور نیروهای آن در عراق به منزله نقض حاکمیت این کشور است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  حسن الساری دبیر کل  جنبش جهاد و سازندگی وابسته به حشد الشعبی عراق اظهار داشت که آمریکا قادر به دور کردن نیروهای حشد الشعبی از مرز عراق و سوریه نیست.

وی افزود: تحریک نیروهای حشد الشعبی به سود نیروهای آمریکایی نیست و واشنگتن دیگر قادر به ایجاد یک قدرت مانند داعش در اراضی عراق نیست، چراکه عراق در حال حاضر موسسات امنیتی دارد که از گذشته قدرتمندتر هستند.

این مقام عراقی ادامه داد: واشنگتن تلاش کرد تا مانع ورود نیروهای حشد الشعبی به موصل، فلوجه و تکریت شود اما تلاش آن بی‌فایده بود.

حسن الساری خاطرنشان کرد: حشد الشعبی ابزاری در دست واشنگتن نیست اما در اصل یک موسسه دولتی است که تحت رهبری فرماندهی کل نیروهای مسلح قرار دارد.

وی درباره حضور نیروهای آمریکا در عراق نیز گفت: حضور این نیروها در مناطق مختلف کشور قابل توجیه نیست و تجاوز به حاکمیت عراق به شمار می‌رود و از نظر ملت عراق و حشد الشعبی مردود است. منبع مهر


دو شنبه 29 بهمن 1397 - 17:52:51