بشار اسد: سوریه اکنون در چهار جبهه درگیر است

یک شنبه 28 بهمن 1397 - 15:38:43
بشار اسد: سوریه اکنون در چهار جبهه درگیر است

دمشق- الکوثر: رئیس جمهور سوریه گفت حقایق در سوریه و وضعیت سیاست بین‌المللی تغییر کرده اما دو چیز تغییر نکرده است: اول طرح سلطه‌جویی کشورهای غربی و در رأس آن آمریکا و دوم، اراده مقاومت مردم سوریه که ریشه‌دارتر هم شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بشار اسد در نخستین سخنرانی عمومی خود در پانزده ماه اخیر، برگزاری انتخابات شوراهای محلی در سوریه در موعد مقرر را نشانه قدرت دولت و ملت سوریه و شکست تروریسم دانست و گفت: امروز اراده ملت سوریه طرح سلطه‌جویی آمریکا و کشورهای غربی علیه سوریه را شکست داده است.

اسد با اشاره به کسانی که به کشورشان پشت کردند گفت: «برخی خودشان را فروختند و سرانجام بعد از آنکه بازار برده‌فروشی کساد شد، او را فروختند»... میهن صاحبان اصیل خود را دارد و دزدها مالک آن نیستند. میهن، مردمی دارد که آن را مثل روح خود می‌دانند... مسیر به سوی مردم، مستقیم و از طریق صداقت و شفافیت است نه از طریق سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای دیگر.

اسد گفت،‌ سوریه با شجاعت جنگید و استوارتر خواهد بود... به لطف نیروهای مسلح و نیروهای هم‌پیمان و کشورهای دوست و برادر، تروریسم در بیشتر نقاط وطن کنار زده شد. اگر حمایت عمیق و وحدت ملی مردم نبود، این موفقیت حاصل نمی‌شد. 

ابشار اسد گفت، سوریه در سال گذشته شاهد بازگشت ده‌ها هزار نفر از آوارگان و بازگشت مردم به میهن خود بود. اگر تعداد آوارگان برای برخی کشورها ارقامی در جهت بازی سیاسی است اما برای دمشق به معنای بازگشت کرامت به مردم است... سوریه به همه فرزندان خود نیازمند است و خواستار بازگشت آوارگان به کشور است.. سوریه به گفت‌وگوی ملی واقعی و پخته نیاز دارد.

اسد گفت: برخی از طریق طرح اندیشه‌های ویرانگر به دنبال ایجاد اختلاف و دودستگی جدید در جامعه سوریه هستند... آگاهی ملی طرح مسموم دشمنان را شکست داد هر چند این طرح هنوز تمام نشده. برخی همچنین در دام طرح تجزیه سوریه افتاده‌اند که برخی دشمنان آن را پهن کرده‌اند.

رئیس جمهور سوریه افزود: گفت‌وگو همیشه مسئله‌ای اساسی است. هیچ چیزی در یک کشور مثل گفت‌وگو مفید نیست. گفت‌وگو نیز باید بر اساس حقایق باشد نه بر اساس احساس و انفعال. همچنین نقدی که سوریه به آن گوش فرا می‌دهد، ضروری است و مهم‌تر آن است که این نقد واقعگرا باشد.

اسد با بیان اینکه نباید گمان کنیم که جنگ به پایان رسیده است گفت، ما هم‌اکنون در دل چهار جنگ به سر می‌بریم که اولین آن جنگ نظامی است. جنگ دوم، جنگ محاصره (و تحریم) است. گاهی در آن پیروز می‌شویم و گاهی خیر. به طور کل در سال‌های گذشته تشدید شده است. جنگ سوم جنگ اینترنت و شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی است... جنگ چهارم، جنگ فاسد‌ها است. زمانیکه از علل این مسئله صحبت می‌کنیم نمی‌خواهیم کوتاهی را توجیه کنیم اما باید بدانیم که در هر یک از این حالات، مشکل چیست.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 28 بهمن 1397 - 15:26:56