برنامه سفر "محمد بن سلمان" به پاکستان تغییر کرد

شنبه 27 بهمن 1397 - 11:15:45
برنامه سفر "محمد بن سلمان" به پاکستان  تغییر کرد

تهران- الکوثر: سفر ولیعهد عربستان به پاکستان که قرار بود امروز صورت گیرد، به فردا موکول شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد: سفر بن سلمان به پاکستان بجای 16 فوریه(27 بهمن) قرار است 17 فوریه انجام شود.
این سخنگو افزود: تنها سفر ولیعهد عربستان یک روز به تعویق افتاده و دیگر هیچ تغییری در برنامه سفر وی ایجاد نشده است.
دراین حال، منابع دولتی پاکستان اعلام کردند: تمامی مسئولیت امنیتی هیئت عربستانی به نیروهای رنجرز، ارتش و محافظین شخصی بن سلمان واگذار شده است. در طول این مدت 28 تیم خنثی کننده بمب نیز هیئت عربستانی را همراهی خواهند کرد. همچنین 6 هواپیمای جی ایف 17 مسئولیت نظارت هوایی و اسکورت هواپیمای حامل ولیعهد عربستان پس از ورود به خاک پاکستان را بر عهده خواهند داشت.
رسانه های پاکستانی مدعی هستند که سفر بن سلمان به پاکستان هزینه هنگفتی برای دولت عمران خان که این روزها با بحران اقتصادی سنگین مواجه است، در بر داشته است. 7 هتل بزرگ اسلام آباد برای هیات عربستانی رزرو شده و همچنین دولت پاکستان 300 خودروی جدید و لوکس به آنان تحویل داده است. علاوه بر آن 80 کانتینر از وسایل شخصی بن سلمان به پاکستان انتقال داده شده و تمامی آن به کاخ نخست وزیری پاکستان که بعنوان محل سکونت وی اختصاص یافته، منتقل شده است.
دولت پاکستان مدعی است که در سفر آتی بن سلمان به پاکستان قرار است دولت عربستان سرمایه گذاری هنگفتی در این کشور انجام دهد.
این در حالی است که سفر بن سلمان به پاکستان با اعتراضاتی از سوی جامعه مدنی، فعالان حامی حقوق بشر، جنبش های دانشجویی و مذهبی پاکستان مواجه شده است. برخی از کارشناسان سفر بن سلمان به پاکستان را زمینه ساز تلاش های رژیم صهیونیستی برای ایجاد روابط دیپلماتیک با پاکستان می دانند. همچنین برخی دیگر معترض به جنایات آل سعود در یمن و دیگر کشورهای منطقه می باشند.


شنبه 27 بهمن 1397 - 11:4:1