واکنش جهاد اسلامی و حماس به دیدار مقامات عربی با نتانیاهو در ورشو

پنج شنبه 25 بهمن 1397 - 18:33:0
واکنش جهاد اسلامی و حماس به دیدار مقامات عربی با نتانیاهو در ورشو

تهران- الکوثر: دو جنبش‌ مهم فلسطینی دیدار برخی مقامات عرب با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حاشیه نشست ورشو را محکوم و تأکید کردند این نشست، نمی‌تواند «معامله قرن» را اجرایی کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جنبش جهاد اسلامی فلسطین مشارکت کشورهای عربی در کنفرانس ورشو و دیدارها و مصافحه‌های علنی و محرمانه سران عربی با سران رژیم صهیونیستی و در رأس آنها «بنیامین نتانیاهو» را محکوم کرد.

در بیانیه جهاد اسلامی آمده است، دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به دشمنی و تحریک‌آفرینی آشکار علیه مسأله فلسطین ادامه می‌دهد و اکنون نشستی جدید در ورشو ترتیب داده تا فصل دیگری از فریب و غرق کردن جهان عربی و اسلامی در فتنه و نزاع در مقابل تأمین امنیت جبهه دشمن صهیونیستی و حمایت از آن را آغاز کند.

این جنبش فلسطینی افزود، مصافحه و دیدارهای علنی و مخفیانه سران عربی با نتانیاهو، لکه ننگی بر پیشانی همین افراد است که از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی سخن می‌گویند.

جهاد اسلامی تأکید کرد، هر چه از این نشست حاصل می‌شود، حلقه دیگری از زنجیر طرح‌های سازش بر سر مسأله فلسطین است و مردود خواهد بود.

«عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس هم اعلام کرد نشست ورشو در اجرایی کردن طرح موسوم به «معامله قرن» موفق نخواهد شد و نخواهد توانست حقوق مشروع ملت فلسطین یا مسأله فلسطین را کنار بزند.

القانوع در ادامه گفت، دیدار «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان با نتانیاهو در حاشیه نشست ورشو، تحریک کردن ملت‌ها، نادیده گرفتن اراده آنها و نیز تلاشی برای بهبود وجهه رژیم صهیونیستی است.

وی تأکید کرد، تمام این اقدامات برای مشروع جلوه دادن دولت رژیم صهیونیستی شکست خواهد خورد و این رژیم، دشمن اصلی امت باقی خواهد ماند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 25 بهمن 1397 - 18:24:12