در آستانه سفر بن سلمان به اسلام آباد؛ فرمانده ائتلاف سعودی با رهبران پاکستان دیدار کرد

سه شنبه 23 بهمن 1397 - 12:26:38
در آستانه سفر بن سلمان به اسلام آباد؛ فرمانده ائتلاف سعودی با رهبران پاکستان دیدار کرد

تهران- الکوثر: همزمان با نزدیک شدن سفر رسمی 'محمد بن سلمان' ولیعهد سعودی به پاکستان، هیاتی از ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان به ریاست ژنرال 'راحیل شریف' فرمانده سابق ارتش پاکستان، دیدارهایی با رهبران سیاسی و نظامی این کشور انجام داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  بامداد روز گذشته هیاتی از ائتلاف نظامی عربستان سعودی به ریاست ژنرال پاکستانی وارد اسلام آباد شد.
این هیات از ائتلاف سعودی برای نخستین بار به ریاست فرمانده سابق ارتش پاکستان به اسلام آباد سفر کرده است.
براساس این گزارش، ژنرال راحیل شریف و هیات همراه با ژنرال 'قمر جاوید باجوا' فرمانده ارتش پاکستان دیدار و طرفین درخصوص تحولات منطقه ای و مسائل امنیتی بحث و گفت وگو کردند.
علاوه بر این ژنرال راحیل شریف امروز و در محل وزارت امور خارجه پاکستان با 'شاه محمود قریشی' وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد. هیات ائتلاف سعودی همچنین قرار است با عمران خان نخست وزیر پاکستان و روسای مجالس ملی و سنای این کشور نیز دیدار کند.
به گزارش ایرنا، حدود چهار سال پیش عربستان سعودی در اقدامی یکجانبه و بدون هماهنگی با برخی کشورهای مسلمان خاورمیانه، آسیا و آفریقا از جمله پاکستان، نام آنها را در فهرستی واحد قرار داد و نام آن را ائتلاف به اصطلاح «مبارزه با تروریسم» گذاشت، ائتلافی که با وجود گذشت چهار سال از تشکیل آن، هنوز اهداف و برنامه های خود را اعلام نکرده و کشورهای عضو هنوز نمی دانند با چه هدفی به عضویت اجباری این ائتلاف درآمده اند.
با این حال به نظر می رسد سفر هیات ائتلاف سعودی به پاکستان تنها چند روز قبل از سفر رسمی ولیعهد عربستان، نوعی امتیاز گرفتن از پاکستان در قبال کمک های چند میلیارد دلاری که حاکمان ریاض در ماه های اخیر به اسلام آباد ارائه کردند، باشد.
منابع خبری پاکستان پیشتر اعلام کردند: ولیعهد سعودی قرار است از یکشنبه هفته آینده سفر به پنج کشور آسیایی پاکستان، چین، مالزی، اندونزی و هند را آغاز کند. وی در اولین مرحله به اسلام آباد سفر می کند.
به گزارش شبکه 'فرانس 24'، دو مقام عربستانی ضمن تایید سفر بن سلمان به اسلام آباد در آینده نزدیک گفتند، انتظار می رود در این سفر، مقامات دو کشور چند توافقنامه مهم سرمایه گذاری را امضا کنند.
ریاض و اسلام آباد، متحدان قدیمی، از ماه ها پیش سرگرم مذاکره برای نهایی کردن جزییات توافقنامه هایی هستند که قرار است در سفر بن سلمان به اسلام آباد بین دو کشور امضا شود.
روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نیز ماه پیش نوشته بود، عربستان و امارات متحده عربی، بزرگ ترین شریک تجاری اسلام آباد در خاورمیانه، 30 میلیارد دلار در قالب سرمایه گذاری و وام در اختیار پاکستان قرار می دهند.منبع ایرنا


سه شنبه 23 بهمن 1397 - 12:26:23