دبیرکل حزب الله لبنان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را تبریک گفت

پنج شنبه 18 بهمن 1397 - 9:25:40
دبیرکل حزب الله لبنان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را تبریک گفت

بیروت - الکوثر : سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان در سخنان خود در مراسم چهل بهار به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بیروت گفت ، این مناسبت را به امام و رهبر امت ، حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای ، مراجع عالیقدر، همه مسئولان در جمهوری اسلامی، ملت وفادار و ستم ناپذیر ایران، مردان و زنان و کودکان آن، تبریک می گوییم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان در ابتدای سخنان خود در مراسم چهل بهار به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بیروت گفت : از شرکت کنندگان در مراسم بزرگداشت این عید، عید چهل صبح، چهل بهار، چهل بامداد، چهل طلوع تشکر می کنم. در ابتدا به روح بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی قدس سره الشریف، سازنده این پیروزی و رهبر تاریخی این انقلاب و دستاورد و همچنین به ارواح شهدایی که با او قیام و ایستادگی کردند و در آغوش او، چه در زمان انقلاب چه پیش از پیروزی و چه پس از پیروزی به شهادت رسیدند، و همچنین شهدای جنگ تحمیلی به جمهوری اسلامی درود می فرستیم. این پیروزی، پیروزی برای اسلام و امت و همه مستضعفان و ستمدیدگان جهان بود. همچنین به همه کسانی که به این انقلاب اسلامی و ثمره آن در طول این چهل سال کمک و از آن حمایت کردند، تبریک می گویم. 

سید حسن نصرالله در ادامه گفت : البته دو روز پیش درباره دولت لبنان صحبت کردم و پیش از آن در مصاحبه (با شبکه المیادین) درباره مسائل مختلف منطقه سخن گفتم، بنابراین در سخنان امروز خودم اولویت را به این مناسبت می دهم و البته این از فرصت های کمی است که برای من و امثال من فراهم می شود تا در آن مقداری درباره معنا و مفهوم انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی در ایران صحبت کنیم؛ نه اینکه درباره تاریخ آن صحبت کنیم، بلکه برای اینکه به حال حاضر و شرایط کنونی برسیم که جمهوری اسلامی ایران در آن با توجه به جایگاهش در منطقه، بزرگترین اتفاقات و تحولات را رقم می زند و شکی نیست که امروز در صدر کشورهای تاثیرگذار بر اتفاقات منطقه قرار داد. همچنین برخی از سازمان های بین المللی در سال های اخیر، ایران را در بین سیزده کشور تاثیرگذار در اتفاقات جهان رتبه بندی کردند. برخی از نهادها و سازمان های بین المللی ایران را نهمین کشور تاثیرگذار در اتفاقات جهان رتبه بندی کردند. 

دبیرکل حزب الله در ادامه سخنان خود به تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی و جایگاه منطقه ای و بین المللی آن در عرصه های مختلف پرداخت و تاکید کرد : این انقلاب ، انقلاب محرومین و پابرهنگان و مستضعفان است. یکی از دستاوردهای این انقلاب از خاتمه دادن به نظام شاهنشاهی بود که یکی از بدترین نظام‌های دیکتاتوری در منطقه بود. این انقلاب همچنین دست آمریکا و اسرائیل را از ایران کوتاه کرد. 

وی در ادامه گفت : دولت ایران امروز یک دولت مستقل و ملی است که می‌توان آن را دولت «نه شرقی و نه غربی» دانست. 

دبیر کل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه ایران امروز جزء معدود کشورهای مستقل حقیقی در جهان است ، تأکید کرد: یکی از دستاوردهای بزرگ این انقلاب برپایی یک نظام جدید بر اساس حاکمیت و همه‌پرسی مردمی بود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 18 بهمن 1397 - 9:15:0

عکسهای بیشتر :