امیرعبداللهیان با سید عمار الحکیم دیدار کرد

چهار شنبه 17 بهمن 1397 - 20:42:25
امیرعبداللهیان با سید عمار الحکیم دیدار کرد

بغداد - الکوثر : امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی و مدیرکل روابط بین الملل با سیدعمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق در بغداد دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، امیرعبداللهیان در این دیدار روابط تهران - بغداد را راهبردی و پایدار دانست و گفت: ما امنیت عراق را امنیت ایران و منطقه می دانیم و عراق پسا داعش در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دارد.

وی گفت: تهران همواره از عراق با ثبات ، امن و مستقل حمایت می کند و مشکل امروز منطقه ما به مداخلات بیگانگان و فقدان گفتگوی سازنده منطقه ای باز می گردد.

امیرعبداللهیان افزود : روابط تاریخی و فرهنگی دو ملت نمونه ای مثال زدنی است.

سیدعمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز گفت : از نقش مثبت و سازنده جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق قدردانی می کنیم.

عمار حکیم افزود : خوشبختانه اکنون همه طرف ها در عراق در جهت نیل به وحدت و همدلی قرار دارند و پایداری سیاسی در عراق زمانی ایجاد می شود که گروه ها و احزاب به هم نزدیک شوند.

وی اضافه کرد : با کمک خداوند ، جانفشانی شهداء ، نقش مرجعیت و تلاش مردم و نیروهای مسلح و دولت، زیرساخت های تروریستی در عراق نابود شده است اما تروریست ها همچنان بصورت هسته خفته در عراق حضور دارند و همچنان یکی از برنامه ها تداوم مبارزه با تروریسم است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


چهار شنبه 17 بهمن 1397 - 17:7:43