دیدار وزیر امور خارجه سوریه با مقامات ایرانی

چهار شنبه 17 بهمن 1397 - 13:34:22
دیدار وزیر امور خارجه سوریه با مقامات ایرانی

تهران - الکوثر : ولید المعلم معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه سوریه روز سه شنبه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در تهران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، ولید معلم در دیدار با محمدجواد ظریف درباره روابط دو جانبه و راهکارهای توسعه آن در تمام زمینه ها و آخرین تحولات اوضاع سوریه و منطقه به ویژه تمهیدات برگزاری اجلاس سه گانه کشورهای ضامن روند آستانه گفتگو کرد.  

دو طرف بر اهمیت پیگیری نتایج سفر موفق آمیز معاون اول رئیس جمهور ایران به سوریه که به امضای توافق همکاری راهبردی بلند مدت و یازده توافق و یادداشت در تمام زمینه ها انجامید ، تاکید کردند.  

دو طرف همچنین بر ضرورت ادامه هماهنگی و رایزنی بین دو کشور در مرحله کنونی در تمام سطوح تاکید کردند.  

وزیر امور خارجه سوریه همچنین با آقای علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار وروابط راهبردی دو کشور ودو ملت ولزوم تحکیم آن در تمام زمینه ها از جمله بخش پارلمانی علاوه بر تبادل نظر در مورد تمام مسایل در سوریه ومنطقه مورد بحث وبررسی قرار داد.  

معلم به رهبری وملت اسلامی ایران به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که نقش مثبت داشت واین نقش تنها شامل جمهوری اسلامی ایران نبود بلکه تاثیراتش کل منطقه را فراگته است تبریک گفت.   

وزیر امور خارجه سوریه با اشاره به دستاوردهای بزرگی که توسط سوریه با همکاری با متحدان ودوستان خود رقم خورده است تاکید کرد : این موفقیت ها موفقیت های مشترک است و سوریه و ایران کل توطئه های دشمنان را با استفاده از تمام امکانات خنثی خواهند کرد.

آقای لاریجانی نیز مقاومت وایستادگی ملت سوریه را برابر توطئه ها مورد تقدیر و تجلیل قرار داد وموفقیت های مردم سوریه علیه تروریسم را تبریک گفت.  

وی گفت این موفقیت ها به لطف رهبری حکیمانه رئیس جمهور بشار اسد ومقاومت و رشادت مبارزان ارتش سوریه صورت گرفته است.

لاریجانی خواستار تقویت مشورت وتبادل نظر بین دو کشور در مرحله اتی پس از موفقیت های دو کشور علیه تروریسم شد و بر لزوم تحکیم مراودات اقتصادی در تمام زمینه ها تاکید کرد. 

وزیر امور خارجه سوریه در دیدار با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نیز بر اهمیت توسعه مناسبات دو کشور و تحکیم مشورت با هدف جلوگیری از توطئه شدید که دو کشور در معرض آن قرار گرفتند و ناکام گذاشتن طرح آمریکا و رژیم صهیونیستی که کل منطقه و در راس آن مسئله فلسطین را هدف قرار می دهد تاکید کرد.  

 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 17 بهمن 1397 - 13:3:47