امام موسی صدر و دو برادرش هنوز زنده هستند

چهار شنبه 17 بهمن 1397 - 11:19:44
امام موسی صدر و دو برادرش هنوز زنده هستند

تهران - الکوثر : خانواده امام موسی صدر اعلام کردند امام موسی صدر و دو برادرش ( همراهش ) هنوز زنده و در انتظار آزادی خود هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، پایگاه خبری النشره نوشت : خانواده امام موسی صدر اعلام کرد اعضای خانواده همه این چهل سال سخت و دشوار گذشته را با درد و رنج دوری و پریشان حالی عذاب آور به خاطر ناپدید شدن امام موسی صدر و دو برادرش ( دو یار و یاور همیشگی او ) سپری کردند اما موضوعی که ناراحتی و عصبانیت آنان را شدت می بخشد این است که هر ازچند گاهی شایعاتی از اینجا و یا آنجا مطرح و یا مداخلات سیاسی و فشارهایی اعمال می شود که هدف اصلی این اقدامات تبرئه کردن مجرمان و پاشیدن نمک بر زخم های عمیق خانواده ناپدید شدگان است.

خانواده امام موسی صدر تاکید کرد : غم و اندوه زمانی شدت می گیرد که برخی شخصیت ها و رسانه های لبنانی به عمد و یا غیر عمد به عمیق شدن این درد ها کمک می کنند و گویی امام موسی صدر برای اهداف شخصی و خانوادگی خود راهی لبنان شده بود نه برای کشور و ملت لبنان . آنان باید بدانند که امام موسی صدر نه به خاطر اهداف شخصی و خانوادگی خود بلکه برای کل لبنان و تلاش برای متوقف کردن درگیریهای داخلی و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم و سرزمین لبنان به لیبی سفر کرده بود.

خانواده موسی صدر در این بیانیه افزود شایعات و مداخلات سیاسی در ارتباط با این پرونده به تازگی بیشتر شده است و کوتاهی شدید لبنان ، کشورهای عربی و جهان در برابر این مسئله انسانی و مقدس ما را واداشته است تا برخی شرایط و ابهاماتی را که برای ما دردناک و نیاز به تکرار است ، بیان کنیم.

خانواده امام موسی صدر در این بیانیه اعلام کرد امام موسی صدر و دو برادرش که برای سفر رسمی به لیبی ، راهی این کشور شدند به دست معمر قذافی جنایتکار( دیکتاتور سابق و سرنگون شده لیبی ) ربوده شدند ، آنان هنوز در لیبی بازداشت هستند و از این کشور خارج نشدند و این سه نفر هنوز زنده و در انتظار آزادی خود هستند.

این خانواده افزود : این تنها نتیجه ایمان و باور ما نیست بلکه شاهدان زیادی تایید کردند که حتی در ساعات پایانی سرنگونی رژیم جنایتکار معمر قذافی ، امام موسی صدر و دو برادرش ( همراهش) به سه زندان انتقال یافتند.

باید اشاره کرد لبنان که مسئله امام موسی صدر و دو برادرش را مسئله ملی می داند و دولت های متوالی در لبنان در سالهای گذشته در بیانیه های وزارتی خود از این موضوع به عنوان یک مسئله ملی یاد کردند ، اکنون باید تلاشهای عملی برای آزادی این سه عزیز از طریق افزایش تماسها و ارتباطات با مقامات دولت فعلی لیبی ، اجرای توافقات میان دو کشور و تضمین بازگشت کمیته ای به لیبی برای بازرسی از مکان ( نگهداری ) امام موسی صدر و دو همراهش شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین انجام دهد.

خانواده امام موسی صدر در این بیانیه افزود دولت لبنان باید با برقراری ارتباط با کشورهای عربی و اروپایی که میزبان مقامات و مسئولان رژیم معمرقذافی هستند از آنان بخواهد افراد تحت تعیقب در ارتباط با پرونده ناپدید شدن موسی صدر و همراهان وی را به عنوان شاهد و یا دست داشتن در عملیات آدم ربایی به دستگاه قضایی لبنان تحویل دهند یا از این کشورها بخواهد شرایط ملاقات با این افراد برای بازجویی از آنان را فراهم کنند. دولت لبنان همچنین باید برای اجرای احکام دستگیری و بازداشت غیابی متهمان این پرونده از طریق پلیس اینترپل تلاش و از دخالت های داخلی و خارجی در قضیه هانیبال قذافی پسر معمر قذافی که در لبنان بازداشت است ، جلوگیری کند. دستگاه قضایی لبنان هانیبال قذافی را به جرم دخالت در آدم ربایی متهم دانست. هانیبال قذافی در حین بازجویی اطلاعات مهمی در ارتباط با این مسئله ارایه کرد که برخی از آنها جدید و مفید بودند و اطلاعات دیگری هم دارد و آن را در ازای ازادی خود کتمان کرده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 17 بهمن 1397 - 10:57:57