نقش «بنی امیه» در نشر روایات جعلی از پیامبر(ص)

سه شنبه 16 بهمن 1397 - 17:26:11

تهران- الکوثر: استاد تونسی علوم اسلامی و تاریخ اسلام نقش خلفای «بنی امیه» و «بنی عباس» را در نشر روایات جعلی موهن به شخصیت پیامبر اسلام (ص) تشریح کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر مازن الشریف در گفتگویی از تونس با شبکه جهانی الکوثر که در قالب برنامه «الوجه الآخر» صورت گرفت گفت: راویان احادیث در صدر اسلام چند دسته هستند. دسته نخست افراد پاک و امانتدار و شایسته ای هستند که احادیث و روایات را به درستی و همان گونه که بوده است ثبت کرده و به نسل های بعد منتقل کرده اند. دسته دوم افراد نادانی کسانی هستند که به علت رویدادهای سیاسی یا با نسبت دادن خود به بزرگان به جایگاهی دست یافته بودند و از روی نادانی، احادیث و روایاتی را به پیامبر اسلام و اصحاب و اهل بیت ایشان نسبت دادند. دسته سوم افرادی هستند که عمدا برای تخریب دین از داخل؛ اقدام به جعل روایات دروغین و اسرائیلیات یا دستکاری روایات کردند.

این استاد علوم اسلامی افزود: به عنوان مثال حاکمان «بنی امیه» برای تخریب وجهه دین و ضربه زدن به دین واقعی و دور کردن مردم از دین، عمدا دست به جعل روایات می زدند تا ارزشها را زیر سئوال ببرند. وقتی قومی به خود جرأت می دهد که پسر فاطمه (س) و برادران و اعضای خانواده او را بکشد و پدر او را به شهادت برساند و علیه جد او و دین جد او توطئه کند و حتی به خداوند نسبت دروغ بدهد، تعجبی ندارد که دست به جعل احادیث روایات بزند تا مسائل را وارونه جلوه دهد. این افراد حتی روایاتی جعل کرده اند که ذکر آنها توهین به برترین مخلوق خداوند یعنی پیامبر اسلام (ص) محسوب می شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 16 بهمن 1397 - 17:25:55