دیده‌بان حقوق بشر: "تحریر الشام" تعداد زیادی از ساکنان ادلب را بازداشت و شکنجه کرده است

سه شنبه 9 بهمن 1397 - 18:35:46
دیده‌بان حقوق بشر: "تحریر الشام" تعداد زیادی از ساکنان ادلب را بازداشت و شکنجه کرده است

تهران- الکوثر: دیده‌بان حقوق بشر هیئت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) را به بازداشت و شکنجه تعداد زیادی از ساکنان استان ادلب در چند ماه گذشته متهم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این سازمان حقوقی در بیانیه‌ای اعلام کرد، ۱۱ مورد بازداشت ساکنان ادلب توسط گروه تحریر الشام که ارتباطاتی با القاعده دارد، ثبت شده‌اند.

طبق گزارش سایت سیریا نیوز، در این بیانیه آمده است، به نظر می‌رسد این بازداشت‌ها به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز آنها برای ثبت موارد نقض حقوق و نیز اعتراض علیه حاکمیت آنها انجام شدند و به نظر می‌رسد که شش تن از این افراد شکنجه شده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر افزود، گروه‌های حقوق بشری سوریه صدها مورد بازداشت دیگر انجام شده توسط تحریر الشام در دو استان حلب و ادلب را ثبت کرده‌اند.

لما فقیه، معاون مدیر بخش خاورمیانه این مرکز مدعی شد، اقدامات تحریر الشام علیه مخالفان خود مشابه اقدامات سرکوبگرانه دمشق علیه مخالفانش هستند، هیچ بهانه‌ای برای توجیه احضار مخالفان و بازداشت و شکنجه آنها وجود ندارد.

"ائتلاف ملی" مخالف پیش از این دستیابی به راه‌حلی ریشه‌ای برای پایان دادن به فعالیت تحریر الشام در ادلب و هر منطقه دیگر را خواستار شده و تلاش‌های این هیئت برای کنترل کامل بر منطقه ادلب را محکوم کرده بود.

تحریر الشام (النصره سابق) و جبهه ملی آزادی وابسته به "ارتش آزاد سوریه" به تازگی پس از درگیری‌هایی که ۹ روز ادامه داشتند، به توافقی با یکدیگر دست یافتند که بر اساس آن مناطق ادلب و حومه‌های حلب و حماة تحت تابعیت دولت نجات وابسته به تحریر الشام درمی‌آید.

بر اساس این توافق هیئت تحریر الشام کنترل بخش‌های بیشتری از مناطق گروه‌های مخالف مسلح در استان ادلب و مناطق همجوار آن را به دست آورده و در مجموع بر ۷۵ درصد از مناطق خارج از کنترل دمشق، دست می‌یابد.منبع ایسنا


سه شنبه 9 بهمن 1397 - 11:38:44

دسته بندی :