آماده شدن ارتش عراق برای عملیات در خاک سوریه

یک شنبه 7 بهمن 1397 - 17:29:36
آماده شدن ارتش عراق برای عملیات در خاک سوریه

بغداد- الکوثر: در حالی که تعداد نیروهای عراقی‌ در مرز عراق و سوریه از 25 هزار تن فراتر رفته و آنها تحرکات نظامی در نزدیکی مرزهای سوریه دارند، برخی منابع از آمادگی‌ها برای یک عملیات نظامی قریب الوقوع علیه داعش در داخل خاک سوریه خبر دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ارتش عراق و حشد الشعبی از بیش از یک ماه پیش به جمع‌آوری و آماده سازی نیروهای خود در نزدیکی مرزهای سوریه ادامه می‌دهند. یک مسؤول نظامی عراقی به پایگاه خبری العربی الجدید گفت: نیروهای نظامی از ارتش و حشد الشعبی عراق که به مرزهای عراق با سوریه رسیده‌اند، از 25 هزار تن فراتر رفته‌ است و آنها به سلاح‌های پیشرفته، مهمات و خودروهای زرهی مجهز هستند.

این مسؤول نظامی افزود: این تحرکات نظامی ادامه دارد و نیروهای عراقی در حال کسب آمادگی‌ها هستند واین امر نشان‌دهنده آمادگی آنها برای ورود به یک عملیات نظامی قریب الوقوع است. همچنین برخی اطلاعات حاکی از نزدیک بودن زمان آغاز عملیاتی نظامی در داخل خاک سوریه است و این که نیروهای عراقی با هماهنگی ارتش سوریه مناطق نفوذ داعش را به شدت هدف قرار خواهند داد.

وی افزود: این اطلاعات تایید می‌کنند که نیروی هوایی عراق نقش بزرگی در این عملیات ایفا خواهد کرد و برای نیروهای عراقی که این حمله را اجرا خواهند کرد و سپس از آنجا به سمت مرزها عقب‌نشینی می‌کنند، پوشش هوایی ایجاد خواهد کرد.

این مسؤول نظامی زمان تقریبی این عملیات را فاش نکرد و تنها تاکید کرد که این عملیات نقش بزرگی در مسدود کردن راه داعشی‌هایی که برای نفوذ به عراق تلاش می‌کنند، ایفا خواهد کرد.

این اقدام همزمان با ورود نیروهای عراقی به عملیات ضد داعش در صحرای غربی این کشور انجام می‌شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 7 بهمن 1397 - 17:29:28