مشاور بن نایف: قطر و کویت به ایران و ترکیه نزدیک می شوند

یک شنبه 7 بهمن 1397 - 15:17:3
مشاور بن نایف: قطر و کویت به ایران و ترکیه نزدیک می شوند

بیروت- الکوثر: فردی که خود را مشاور سابق محمد بن نایف ولیعهد برکنار شده عربستان سعود می نامد، بی اعتمادی کشورهای کوچک خلیج فارس به ریاض را عامل گرایش آنها به سوی ایران و ترکیه توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این شخص در صفحه توئیتر خود نوشت کشور‌های خلیج فارس اعتماد خود را به عربستان از دست داده اند و در جستجوی کشور‌هایی در منطقه اند که از آن‌ها در برابر سبک سری‌های محمد بن سلمان حمایت کنند.

وی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: کشور‌های کوچک عادت دارند به کشور‌های بزرگ‌تر و قوی‌تر از خود که حضور بیشتری در عرصه منطقه‌ای و بین المللی دارند روی بیاورند. همین حالت اکنون در خلیج فارس در حال رخ دادن است. بعد از آن که کشور‌های خلیج فارس اعتماد خود را به عربستان از دست دادند در جستجوی کشور‌هایی در منطقه اند که از آن‌ها در برابر سبک سری‌های بن سلمان حمایت کنند. جهت گیری قطر و کویت به سمت ترکیه بهترین مثال در این زمینه است.
وی افزود: سردرگمی عربستان در پی ترور خاشقجی، جنگ یمن، اختلافات داخلی و دنباله روی بن سلمان از بن زاید، همگی باعث شد عربستان جایگاه و ارزش خود را به عنوان برادر بزرگ‌تر کشور‌های خلیج فارس از دست بدهد و همین امر کشور‌های عضو شورای همکاری را به پناه بردن به ترکیه و ایران با هدف دستیابی به ائتلاف‌های سیاسی با ثبات‌تر و قابل اعتمادتر سوق داد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 7 بهمن 1397 - 15:16:53