تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر مسلمانان آمریکا

یک شنبه 7 بهمن 1397 - 11:55:52
تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر مسلمانان آمریکا

تهران- الکوثر: مشاور رهبر جنبش امت اسلام در آمریکا، انقلاب ایران و شعارهای آن را دستاوردی جهان شمول برای آزادیخواهان و مسلمانان دانست و گفت، شعارهای ضدامپریالیستی انقلاب ایران و ایستادگی در برابر ابرقدرت ها، جذابیت زیادی در میان مسلمانان و رنگین پوستان آمریکایی داشته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «اکبر محمد» در گفت وگویی اختصاصی با خبرگزاری ایرنا در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: تحولات انقلاب 57 ایران در آمریکا بازتاب زیادی داشت، ولی برای مسلمانان و رنگین پوستان جذابیت انقلاب در ایران دو چندان بود.

وی گفت: بزرگترین اثر انقلاب شعارهای ضد امپریالیستی آن و تاکید آیت الله خمینی (ره) بر بیداری مسلمانان بود.
اکبر محمد تحولات انقلاب 1357 را زمینه ایجاد شور و جنب و جوش در میان مسلمانان آمریکا دانست و گفت: طبیعتا در دورانی که روند انقلاب در ایران در حال اوج گرفتن بود، اخبار ایران و سرنوشت شاه به شدت در مرکز توجه رسانه های آمریکایی قرار داشت.
وی یادآور شد: از سوی دیگر مسلمانان آمریکا با علاقه زیادی تحولات انقلاب ایران را پیگیری می کردند. برای آنها یک پرسش بزرگ وجود داشت که آیا تاسیس یک حکومت اسلامی امکان پذیر است؟ به ویژه اینکه شما دارید درباره یک کشور بزرگ چند میلیونی صحبت می کنید.
مشاور بین الملل جنبش امت اسلام خاطرنشان کرد: لوئیس فراخان در سال 1357، مطلبی با عکس آیت الله خمینی در رسانه های آمریکا منتشر کرد. فکر می کنم همان زمان بود که ایشان از عراق به پاریس می رفت. در آن وقت نوارهای کاست سخنرانی وی به دست ما هم می رسید.
اکبر محمد با بیان اینکه این نوارها در آمریکا نیز دست به دست می چرخید، اظهار کرد: ما مشتاقانه به محتوای ترجمه شده آن گوش می دادیم. این درحالی بود که همه ما در جوی نامطمئن نسبت به مسیر و آینده اعتراض ها در ایران قرار داشتیم و هر روز تحولات را رصد می کردیم.
وی در پاسخ به اینکه کدام شعارهای انقلاب ایران برای مسلمانان آمریکایی جذابیت داشت، گفت: اکنون که به آن فکر می کنم، مهمترین نکته پیروزی بر ابرقدرت ها بود. «جیمی کارتر» رییس جمهوری وقت ایالات متحده روابط نزدیکی با شاه داشت و در جشن های 2500 ساله شرکت می کرد. به نظرم مردم ایران از این رابطه با آمریکا و کم رنگ شدن اسلام آزرده بودند و می خواستند اسلام حاکم شود. این به نظر من، روند آغازسقوط شاه بود.
عضو جنبش امت اسلام ادامه داد: یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب ایران، اسلامی بودن آن به مفهوم فراگیر است. یعنی انقلابی بود اسلامی که به جای جای جهان اسلام تعلق داشت. هیچ کسی نمی گفت این برای شیعیان یا سنی ها است، جهانشمول بود. این برای ما به عنوان مسلمان، عمیقا مهم بود.
اکبر محمد، بیداری در میان مسلمانان را یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب ایران دانست و تصریح کرد: همانطور که آیت الله خمینی می گفت، این انقلاب باعث بیداری مسلمانان شد. ایران نقش رهبری این بیداری را بر عهده گرفته است.
وی با بیان اینکه انقلاب ایران الگویی برای دیگر کشورها است، گفت: بقیه ملت های مسلمان به ایران نگریسته و بر اساس تجربه ایران می گویند آیا انقلاب اسلامی می تواند موفق باشد یا خیر.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 7 بهمن 1397 - 11:32:23