درخواست تحقیق درباره استفاده از کودکان سودانی در جنگ یمن

جمعه 5 بهمن 1397 - 17:14:49
درخواست تحقیق درباره استفاده از کودکان سودانی در جنگ یمن

تهران - الکوثر : بیست عضو سنای آمریکا تحقیقات درباره استفاده سعودیها از کودکان سودانی در جنگ یمن را خواستار شدند و درباره تحویل تسلیحات آمریکایی به القاعده در یمن ابراز نگرانی کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، بیست سناتور آمریکایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه با ارسال نامه ای از وزیر امور خارجه و معاون وزیر دادگستری این کشور خواستند درباره گزارش های مربوط به استفاده ائتلاف سعودی از کودکان سودانی در جنگ یمن، تحقیقات فوری صورت دهند.

این بیست سناتور همچنین بر لزوم بررسی تاثیر این مسئله بر کمک های نظامی آمریکا به عربستان و نیز بررسی اقدام حقوقی در این باره، تاکید کردند.

این اعضای کنگره خواستار دستیابی به اطلاعاتی در مورد این مسئله شدند که آیا کودکان سودانی که به عنوان سرباز برای ائتلاف سعودی در یمن می جنگند ، سلاح های آمریکایی دریافت کرده اند یا اینکه برای استفاده از سلاح های آمریکایی آموزش دیده اند؟

این سناتورها در نامه خود همچنین بر لزوم رسیدگی به گزارش های مربوط به اقدام امارات عربی متحده در تامین سلاح برای گردانهای ابوالعباس در یمن که نام آن در فهرست تحریم های آمریکا قرار دارد، تاکید کردند.

این بیست سناتور از این مسئله که ممکن است آمریکا توسط متحدانش برای القاعده و گروه های وابسته به آن در یمن، سلاح تامین کند، ابراز نگرانی کردند.

این اعضای کنگره تاکید کردند آمریکا نباید سلاح و کمک های نظامی در اختیار گروه هایی قرار دهد که اهداف مخالف با سیاست خارجی آمریکا دارند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 5 بهمن 1397 - 15:31:8