به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از آزادراه تهران-شمال در جمع خبرنگاران از آمادهسازی قطعه یک آزادراه تهران-شمال برای بهرهبرداری در تابستان 1398 خبر داد و گفت: امروز از منطقه یک آزادراه تهران-شمال به طول 32 کیلومتر به همراه رئیس بنیاد مستضعفان و سایر مسئولان و دست اندرکاران این پروژه به عنوان یک پروژه فاخر مهندسی عمران کشور بازدید شد.
وی افزود: تمامی فناوریهای روز جهان در این پروژه استفاده شده و عملیات اجرایی به صورت مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان و همچین پیمانکاران داخلی به صورت هماهنگ و یکپارچه اجرا میشود.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: علاوه بر در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی، باید اقدامات باقی مانده بر اساس استانداردها انجام شود.
به گفته وزیر راه وشهرسازی بهرهبرداری از منطقه یک آزادراه تهران-شمال به طول 32 کیلومتر باعث کاهش 60 کیلومتری مسیر می شود و زمان مورد نیاز برای رسیدن از تهران به سه راهی شهرستانک نیز از دو ساعت به 20 دقیقه کاهش می یابد.
وی با اشاره به عوامل تاثیرگذار و طولانی شدن مدت اجرای آزادراه تهران-شمال بیان کرد: عوامل رکود زیادی بر این پروژه تحمیل شد و معارضین متعددی بر این پروژه وجود داشت. از طرفی آزادراه تهران-شمال در سنوات گذشته در اولویت پروژههای عمرانی دولت قرار نداشت، بلکه در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 یک دوره فعالیت چشمگیر صورت گرفت که منجربه احداث و بهرهبرداری از منطقه 4 شد، اما با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید عملیات اجرایی بر روی منطقه یک و 2 بدون وقفه از سال 1393 شکل گرفت که با مشاهده روند اجرایی پروژه هیچ یک از نقاط تعطیل نبوده است.
اسلامی با اشاره به مناطق 2 و 3 آزادراه تهران-شمال گفت: این دو منطقه از پلها و تونلهای بزرگ و متعددی تشکیل شده است و در راستای احداث آنها در حال مذاکره با سرمایهگذاران هستیم که براساس پیشبینیهای انجام شده به 4 سال زمان و 10 هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد.
برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید
پنج شنبه 4 بهمن 1397 - 18:5:11