چگونه می توان از احادیث پیامبر و قرآن کریم به مقام حضرت زهرا(س) پی برد؟

پنج شنبه 4 بهمن 1397 - 16:16:16
چگونه می توان از احادیث پیامبر و قرآن کریم به مقام حضرت زهرا(س) پی برد؟

تهران- الکوثر: پژوهشگر ارشد علوم اسلامی گفت برای پی بردن به گوشه ای از جایگاه و شخصیت حضرت زهرا (س) می توان از احادیث پیامبر (ص) و آیاتی از قرآن کریم استفاده کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اسد محمد قصیر در برنامه «فقه الاسلام» شبکه جهانی الکوثر گفت: ما هرچقدر هم تلاش کنیم نمی توانیم واقعیت درونی حضرت زهراء (س) را بشناسیم بنابراین برای پی بردن به گوشه ای از جایگاه و شخصیت این بانوی بزرگوار به آنچه خداوند در قرآن درباره ایشان فرموده و سخنانی که پیامبر (ص) درباره دختر بزرگوار خود بیان کرده است استناد می کنیم.

این پژوهشگر علوم اسلامی افزود: احادیث پیامبر (ص) و آیات قرآن کریم نشانه هایی از مقام حضرت زهراء (س) به ما می دهد. در قرآن کریم در آیه «تطهیر» حضرت زهراء (س) از جمله کسانی برشمرده شده است که خداوند آنان را پاک و مطهر گردانید (و یطهرکم تطهیرا). حضرت زهراء (س) از جمله کسانی بود که پیامبر اسلام آنان را به گردآمدن زیر عبای خود فراخواند (حدیث کساء) و آیه تطهیر را درباره آنان قرائت کرد. مقایسه آیه تطهیر با آیه ای که در قرآن درباره حضرت مریم (س) آمده است نشان می دهد خداوند مقام حضرت زهراء (س) را بالاتر از مقام حضرت مریم (س) قرار داده است.

شیخ اسد قصیر افزود: حضرت زهراء (س) از زنان برگزیده آل ابراهیم است تا حجتی در میان مردم باشد و خداوند مردم را به واسطه او هدایت کند و مردم در کارهایشان به او اقتداء کنند. حضرت زهراء (س) مانند همسر گرامی اش امام علی (ع) شریک پیامبر در ابلاغ رسالت و تبلیغ رسالت و وارث علم پیامبر (ص) و یکی از درهای دسترسی به علم پیامبر بود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 4 بهمن 1397 - 15:57:48