سوئیس: کانال مالی با ایران برای دور زدن تحریم‌ها آماده است!

پنج شنبه 4 بهمن 1397 - 9:7:45
سوئیس: کانال مالی با ایران برای دور زدن تحریم‌ها آماده است!

تهران- الکوثر: سفیر سوئیس در تهران اعلام کرد این کشور روی ایجاد کانال مالی ویژه خود با ایران برای دور زدن تحریم‌های آمریکا کار می‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سفیر سوئیس در تهران اعلام کرد این کشور روی کانال مالی ویژه خود با ایران برای دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران کار می کند و روند ایجاد ساز و کاری مالی ویژه اتحادیه اروپا با ایران را نیز از نزدیک دنبال می کند. 
شریف نظام مافی، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوئیس اعلام کرد یک ساز و کار مالی ویژه با هدف حفظ روابط تجاری بین سوئیس و ایران آماده اجرایی شدن است. به گفته وی، از یک اتاق پرداخت غرامت برای تسهیل معاملات نفتی ایران با مشتریان اصلی نفت این کشور در آسیا به ویژه هند، چین و کره جنوبی استفاده خواهد شد.
به گفته وی، به محض این که پول نفت ایران از آسیا به اروپا برسد، کانال مالی سوئیس بلافاصله فعال خواهد شد.
مارکوس لایتنر، سفیر سوییس در تهران نیز اعلام کرد «هر چند سوئیس عضو اتحادیه اروپا نیست اما ما از نزدیک ایجاد ساز و کار مالی ویژه را پیگیری می کنیم».
وی همچنین اعلام کرد دو کشور کانال پرداخت مالی مستقلی را غیر از ساز و کار مالی ویژه اتحادیه اروپا آماده کرده اند. 
فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ماه دسامبر گذشته اعلام کرد بروکسل به زودی کانال پرداخت جایگزین به منظور تسهیل معاملات مالی بین اتحادیه اروپا و ایران برای دور زدن تحریم ها را اجرایی خواهد کرد.
کانال پرداخت ایران - سوئیس با هدف دور زدن تحریم هایی طراحی شده است که آمریکا بعد از خروج یک جانبه از توافقنامه هسته ای سال 2015، به جمهوری اسلامی تحمیل کرده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 4 بهمن 1397 - 8:50:40